CNAIR: Progrese la drumul Expres Craiova – Pitești
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat joi că în acest an vor fi deschiși circulației 49,52 km din Drumul Expres Craiova – Pitești și 15 km din Autostrada Sibiu – Pitești. Constructorul băcăuan UMB și partenerul turc Ozaltin vor finaliza lucrările pe aceste sectoare, deși va exista o descărcare provizorie la intrarea în Pitești, deoarece pasajul peste A1 va fi inaugurat abia anul viitor.
„15 km din Autostrada Sibiu-Pitești și 49,52 km din Drumul Expres Craiova-Pitești vor fi deschiși circulației până la finalul acestui an! Toți cei aproximativ 65 km sunt finalizați înainte de termenul contractual (2025)”, a transmis CNAIR.
Directorul general, Cristian Pistol, a afirmat că există „șanse reale” ca circulația între Craiova și București să se desfășoare pe drum de mare viteză până la finalul acestui an, iar majoritatea lucrărilor pe tronsoanele 1 și 4 ale DEx12 (Craiova – Pitești) ar putea fi gata până atunci.
Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești va avea o lungime totală de 121 de kilometri, împărțit în patru tronsoane. În prezent, mai mult de jumătate din traseu este deschis circulației, iar restul se află în diverse stadii de construcție.
UMB va deschide 32,82 km din tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești, cu un termen contractual inițial pentru 2025. Totuși, pasajul peste A1, construit la intrarea în Capitală, va fi funcțional abia în primăvara anului viitor.
Până atunci, conexiunea dintre DEx12 și A1 va fi asigurată printr-o variantă provizorie. De asemenea, constructorul turc Ozaltin va finaliza Tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 km) în acest an, în avans față de termenul stabilit în 2025.
Autostrada A1 Sibiu – Pitești
În plus, antreprenorul italian Webuild va deschide 15 km din secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș (30,35 km) de pe A1 Sibiu – Pitești.
În total, Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu o lungime de 122 de kilometri, este divizată în 5 secțiuni, dintre care Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km) a fost deschisă circulației în decembrie 2022.
Autostrada va conecta centrul și vestul României la rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o componentă esențială a Coridorului Pan-european de Transport nr. IV.
Coridorul de Transport Pan-European nr. IV (Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavoda – Constanţa) realizează legătura Vest – Est, cu efecte benefice asupra transportului de marfă şi a celui de turism.
Cristian Pistol precizează însă că „respectarea acestor termene depinde însă în mare măsură de condițiile meteorologice din următoarea perioadă”.