Respondenţii în număr de 296, sunt: 39,2% microîntreprinderi, 25,7% întreprinderi mijlocii, 21,6% întreprinderi mici, 6,8% întreprinderi mari, 4,1% ONG şi 2,6% altă formă juridică.
Circa 97% dintre respondenţi au menţionat că nu susţin creşterea accizelor la benzină şi motorină. De altfel, 96% dintre aceştia au precizat că o creştere a accizelor la benzină şi motorină va avea efecte negative asupra activităţii lor.
Unele dintre cele mai importante efecte negative considerate de respondenţi că vor fi generate de creşterea accizelor sunt: scumpiri în lanţ la toate produsele şi serviciile de pe piaţă, creşterea costurilor de transport, afectarea creşterii economiei şi a locurilor de muncă, afectarea competivităţii şi exporturilor.
La întrebările “Susțineți eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele plătite de o persoană juridică română către o persoană juridică română?”și “Susțineți eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele plătite de o persoană juridică română către persoanele fizice?”,80% dintre respondenți au răspuns afirmativ, 18,7% răspunzând negativ.
88% dintre respondenţi au precizat că nu au fost informaţi de către autorităţi privind modificările Codului fiscal, în timp ce 10,7% au precizat că au fost informaţi din diferite surse: (mass-media, internet, etc).
În şedinţa Guvernului din data de 30.08.2017, a fost aprobată modificarea a Codului fiscal şi majorarea accizelor pentru benzină şi motorină gradual, în două etape, cu 0,16 lei/litru, începând cu 15 septembrie 2017, şi cu încp 0,16 lei/litru, începând cu 1 octombrie 2017, niveluri valabile până în anul 2022, inclusiv.
CNIPMMR nu susţine creşterea accizelor la benzină şi motorină care va avea efect negativ direct asupra IMM-urilor menţionând următoarele cauze: vor crește costurile de transport ale tuturor IMM-urilor, vor crește preturile tuturor produselor si serviciilor, va afecta competitivitatea IMM-urilor la export, existând țări în UE cu tarife mai mici la benzină și motorină (în prezent prețul benzinei fără taxe în România este pe locul 15 în Uniunea Europeană, cu un cost al benzinei mult peste țări producătoare de petrol precum Marea Britanie și Olanda, dar și peste țări precum Austria, Polonia, Bulgaria, iar pentru prețul motorinei fără taxe, România se situează pe locul 17 în Uniunea Europeană ca preț, mult peste Olanda, Austria, Italia, Polonia, Bulgaria), va afecta cresterea economică și locurile de muncă, în sectoare de activitate cele mai afectate de această creștere a accizelor (exp. transporturi, comerț, industria prelucrătoare, agricultură, etc) activând foarte multe IMM-uri care vor fi afectate în mod semnificativ.
Creșterea accizelor pentru benzină și motorină nu va rezolva problemele de deficit și de echilibrare a bugetul, în contextul întârzierii/nerealizării:
"În contextul unei posibile înrăutățiri a situației fiscale, Comitetul director al FMI a recomandat autorităților române să evite politicile expansioniste, de exemplu majorările excesive de salarii și pensii”, subliniind necesitatea “reorientării politicilor dinspre CONSILIUL NAŢIONAL AL ÎNTREPRINDERILOR PRIVATE MICI ŞI MIJLOCII DIN ROMÂNIA Conferinţă de presă 4 septembrie 2017 4 stimularea consumului spre sprijinirea investițiilor, pentru a proteja rezervele și a crește în mod sustenabil standardele de viață", potrivit Fondului Monetar Internaţional.