Co-voiajare: proiectul de lege asigură că această activitate este făcută într-un mod organizat şi de încredere, existând posibilitatea ca autorităţile să obţină, la cerere, informaţii despre călătorii, iar activitatea de co-voiajare este recunoscută doar în situaţia în care conducătorul auto, persoana fizică, călătoreşte în scop personal, nu desfăşoară o activitate comercială şi împarte costurile cu pasageri care merg în aceeaşi direcţie, spun cei de la BlaBlaCar. 

De asemenea, potrivit reprezentanţilor companiei, noua inţiativă legislativă nu se aplică serviciilor de tip taxi, ci doar clarifică şi reglementează activitatea de co-voiajare, adoptând anumite bune practici din alte ţări europene. 

"Franţa şi Germania au adoptat deja legislaţii similare în care se defineşte clar activitatea de co-voiajare. Mai mult decât atât, Comisia Europeană chiar recomandă o definiţie separată a acestui tip de activitate de împărţire a costurilor şi a recunoscut într-un raport din iunie 2016 beneficiile pe care co-voiajarea le aduce consumatorilor", se menţionează în comunicat. 

Co-voiajarea reprezintă deplasarea pe distanţă lungă, în scop personal, cu împărţirea costurilor şi fără profit pentru conducătorul auto persoana fizică. 

"Co-voiajarea oferă numeroase beneficii pentru oamenii care călătoresc între oraşe. Spre deosebire de serviciile/aplicaţiile de tip taxi pe distanţe scurte, în co-voiajare conducătorii auto împart costul unei călătorii personale, planificate în avans, cu pasagerii care călătoresc în aceaşi direcţie. Pasagerii au o alternativă de călătorie ieftină şi convenabilă. Conducătorii auto şi pasagerii ştiu şi aleg înaintea deplasării cu cine vor călători pe baza unor profile declarate (nume, poză, scurtă descriere, tipul maşinii) şi a evaluărilor membrilor", se mai arată în comunicat. 

Aceste precizări vin în urma unor afirmaţii ale reprezentanţilor Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, conform cărora Proiectul de lege care permite co-voiajarea va determina desfăşurarea de activităţi neautorizate şi fraude fiscale. 

"Eu sper că domnul deputat Lucian Şova (iniţiatorul proiectului – n.r.) a avut parte de o perioadă de rătăcire sau depresie pre-electorală, iar acest proiect de lege este rodul acestei stări delicate, de care domnia sa, probabil, a avut parte. A legifera o activitate de transport care nu se desfăşoară cu titlu gratuit, fără licenţă de transport şi evazionistă, însă, organizată printr-o platformă electronică, este o veritabilă invitaţie la "ciubucăreală", declara Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, într-un comunicat remis săptămâna trecută.

AGERPRES