Grupul american Coca-Cola a raportat pentru primul semestru o creştere de 18% a profitului net, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la patru miliarde de dolari, şi un avans de 5% al veniturilor, la 16,2 miliarde de dolari.

Volumul vânzărilor Coca-Cola a urcat cu 4%, se arată în raportul financiar al grupului pentru prima jumătate a acestui an. Cheltuielile generale, administrative, de producţie şi cu achiziţia materiilor prime au crescut, în perioada analizată, cu 2%, la aproape 5,6 miliarde de dolari.

În Europa, volumul vânzărilor Coca-Cola s-a diminuat cu 1%, comparativ cu primele şase luni ale anului trecut. Veniturile nete au avansat, însă, cu 4%, la 2,7 miliarde de dolari.

În al doilea trimestru, profitul net al grupului a crescut cu 16%, la 2,4 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 5%, la 8,7 miliarde de dolari. Cheltuielile generale, administrative, de producţie şi cu achiziţia materiilor prime au avansat cu 1%, la 2,9 miliarde de dolari. Volumul vânzărilor a înregistrat o evoluţie pozitivă de 5%, depăşind obiectivul grupului.

Afacerile din Europa merg mai prost

„Este clar că evoluţia economiei globale rămâne incertă în multe regiuni, afectată de problemele legate de deficitele bugetare din Europa, reducerea estimărilor privind economia chineză şi slăbirea încrederii consumatorilor. Deşi aceste incertitudini ne afectează pe toţi, rămânem decişi să investim pe termen lung în operaţiunile noastre globale şi în branduri”, a declarat Muhtar Kent, directorul general al Coca-Cola.

În Europa, volumul a scăzut cu 1%, din cauza mediului economic problematic. Cu toate acestea, indicatorul a urcat în Germania, Spania şi Franţa. Rezultatele referitoare la volum au fost influenţate negativ de problemele din Europa de Sud şi de Sud-Est, din Balcani şi din zona Mării Adriatice, menţionează raportul.

SURSA: Mediafax