Coca-Cola a reţinut şi a stocat 16 milioane de ID-uri

Prin intermediul unor automate de băuturi conectate la internet, Coca-Cola a reţinut şi stocat peste 16 milioane de ID-uri ale consumatorilor din Statele Unite, scrie publicaţia The Wired.

De obicei, ID-urile erau folosite pentru cardurile wireless şi alte echipamente de reţea. Un motiv pentru care compania a reţinut şi a stocat aceste ID-uri este pentru a contoriza obiceiurile de consum ale oamenilor, scrie The Wired. Publicaţia scrie că datele pe care le-a reţinut compania sunt adrese MAC.

Adresa MAC (Media Access Control address), cunoscută sub denumiri diverse precum Ethernet hardware address (adresă hardware Ethernet), adresă hardware, adresa adaptorului de reţea (adaptorul – sinonim pentru placa de reţea), BIA – built-in address sau adresa fizică este un identificator unic ataşat plăcilor de reţea de către producători. Constă într-o secvenţă numerică formată din 6 grupuri de câte 2 cifre hexadecimale (în baza 16) de tipul 00-0A-E4-A6-78-FB. Primele 3 grupuri de câte două caractere (în acest caz 00-0A-E4) identifică întotdeauna producătorul plăcii de reţea (RealTek, Cisco, SUN Microsystems etc.), iar următorii 6 digiţi identifică dispozitivul în sine.

Adresele MAc sunt utilizate de companiile care produc sau vând plăci de reţea. Astfel că pentru Cisco, o companie care vinde anual milioane de device-uri pentru reţele, 16 milioane de nu e o sumă foarte mare. Pentru o companie precum Coca-Cola este mai mult decât ceea ce au ei nevoie, scrie The Wired.

Pe viitor, există posibilitatea ca automatele de băuturi să aibă opţiunea de a procesa plăţi cu cardul sau chiar cu telefonul mobil. Însă dincolo de toate acestea, automatele inteligente deschid o nouă frontieră în colectarea de date despre clienţi şi despre ceea ce îşi doresc ei. Coca-Cola poate folosi informaţiile pentru a şti de la distanţă când un automat trebuie aprovizionat şi cu ce anume.