Prin intermediul unor automate de băuturi conectate la internet, Coca-Cola a reţinut şi stocat peste 16 milioane de ID-uri ale consumatorilor din Statele Unite, scrie publicaţia The Wired.
De obicei, ID-urile erau folosite pentru cardurile wireless şi alte echipamente de reţea. Un motiv pentru care compania a reţinut şi a stocat aceste ID-uri este pentru a contoriza obiceiurile de consum ale oamenilor, scrie
Adresa MAC (Media Access Control address), cunoscută sub denumiri diverse precum Ethernet hardware address (adresă hardware Ethernet), adresă hardware, adresa adaptorului de reţea (adaptorul – sinonim pentru placa de reţea), BIA – built-in address sau adresa fizică este un identificator unic ataşat plăcilor de reţea de către producători. Constă într-o secvenţă numerică formată din 6 grupuri de câte 2 cifre hexadecimale (în baza 16) de tipul 00-0A-E4-A6-78-FB. Primele 3 grupuri de câte două caractere (în acest caz 00-0A-E4) identifică întotdeauna producătorul plăcii de reţea (RealTek, Cisco, SUN Microsystems etc.), iar următorii 6 digiţi identifică dispozitivul în sine.
Adresele MAc sunt utilizate de companiile care produc sau vând plăci de reţea. Astfel că pentru Cisco, o companie care vinde anual milioane de device-uri pentru reţele, 16 milioane de nu e o sumă foarte mare. Pentru o companie precum Coca-Cola este mai mult decât ceea ce au ei nevoie, scrie The Wired.
Pe viitor, există posibilitatea ca automatele de băuturi să aibă opţiunea de a procesa plăţi cu cardul sau chiar cu telefonul mobil. Însă dincolo de toate acestea, automatele inteligente deschid o nouă frontieră în colectarea de date despre clienţi şi despre ceea ce îşi doresc ei. Coca-Cola poate folosi informaţiile pentru a şti de la distanţă când un automat trebuie aprovizionat şi cu ce anume.