Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a raportat vineri vânzări peste estimările analiştilor în primul trimestru din 2015, înregistrând performanţe bune în Nigeria, Polonia, România, Ungaria şi Cehia.
Fluctuaţiile de curs valutar au avut un impact negativ de 5% asupra vânzărilor nete, rezultând o creştere de 1,7% a veniturilor în perioada ianuarie – martie 2015, la 1,35 miliarde de euro, comparativ cu 1,33 miliarde de euro în primul trimestru din 2014. Analiştii se aşteptau la vânzări de 1,31 miliarde de euro.
"Tranzacţiile sunt în linie cu estimările în primul trimestru, compania înregistrând rezultate solide, ceea ce arată că planurile de stabilizare a vânzărilor în Europa şi de compensare a efectelor negative ale fluctuaţiilor de curs valutar în unele pieţe emergente s-au dovedit eficiente", a afirmat directorul general al companiei, Dimitris Lois.
De asemenea, compania cu sediul în Elveţia a anunţat că veniturile pe pieţele emergente au scăzut cu 4,6% în primul trimestru din 2015 deoarece creşterea vânzărilor a fost compensată de fluctuaţiile de curs valutar.
Vineri dimineaţă, la Bursa de la Londra, acţiunile Coca-Cola HBC au urcat cu 2,9% la Bursa de la Londra, cel mai semnificativ avans din rândul companiilor incluse în indicele principal FTSE 100.
În 2013, Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, şi-a mutat sediul fiscal din Grecia în Elveţia şi, de asemenea, a decis ca listarea principală a acţiunilor să se realizeze la Bursa de la Londra, în ideea de a-şi îmbunătăţi accesul la pieţele de capital.
Operaţiunile Coca-Cola HBC acoperă 28 de ţări, majoritatea din Europa deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România.
Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. AGERPRES