Coca-Cola România şi EcoRom Ambalaje au câştigat prima ediţie naţională a European CSR Award, competiţie pan-europenă care s-a desfăşurat simultan în 28 de ţări. Finalistele celor două categorii de concurs - companii mari și companii mici și mijlocii -, vor reprezenta România la European CSR Award Ceremony, eveniment organizat de Comisia Europeană la Bruxelles, pe 25 iunie.
Sistemul Coca-Cola România a luat aurul la European CSR Award, categoria Companii Mari, pentru proiectul „Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare”. În competiția la nivel național s-au înscris în total 28 de proiecte la această categorie, care au fost evaluate de un juriu internațional.
„Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare” este platforma de CSR dezvoltată de Sistemul Coca-Cola România începând cu anul 2008, cu scopul de a proteja resursele de apă în zone-cheie, ca prioritate strategică pentru companie. Platforma a propus și implementat, timp de 5 ani, soluții fezabile pentru probleme locale de mediu, identificate pe cursul râului Siret, de la izvoare (zona Vatra Dornei – zonă strategică pentru operațiunile Sistemului) și până la vărsare, în zona Deltei Dunării.
„Ne-am scris povestea de responsabilitate în jurul apei, ca prioritate strategică pentru Sistemul Coca-Cola România, pornind din Vatra Dornei, acolo unde ne îmbuteliem apele minerale. Împreună cu partenerii noștri-cheie – ONG-urile locale și naționale – am curățat albii de râu, am împădurit, am susținut comunitățile locale, dar mai ales am educat, am vorbit răspicat despre voluntariat și am creat adevărate nuclee de societate civilă, care să acționeze pe termen lung (…) ”, a declarat Mugurel Rădulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC România și Republica Moldova.
Încă de la început, proiectul s-a bucurat de suportul unor parteneri strategici, atât ONG-uri locale – Tășuleasa Social, organizație care acționează în zona Vatra Dornei, cât și naționale – Salvați Dunărea și Delta (SDD) sau MaiMultVerde (MMV).
Procesul de jurizare a competiției s-a desfășurat în perioada 1 martie – 20 aprilie 2013, pe baza criteriilor de performanță ale organizației britanice Business in the Community (BITC). Conform acestor criterii, au fost punctate proiectele care se detașează prin inovație, leadership și care reușesc să dezvolte relații consistente și durabile de parteneriat cu cel puțin un stakeholder din afara sferei de afaceri.
La categoria "Companii Mici și Mijlocii" marele premiu a fost adjudecat de Eco-Rom Ambalaje, pentru proiectul educațional Laboratorul Verde al Reciclării.
„Dacă până acum ne-am implicat în dezvoltarea unei infrastructuri necesare accesului populației la serviciile de separare a deșeurilor din România, de data aceasta am venit cu un context educativ coerent (…) Modelarea comportamentului este un proces care cere timp dar și creativitate.”, apreciază Sorin Cristian Popescu, directorul general al Eco-Rom Ambalaje.
Realizat în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și cu Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, Laboratorul Verde al Reciclării este un autocar modificat și adaptat pentru mințile curioase ale copiilor, fiind prevăzut cu echipament multimedia. Participând la activitățile interactive din cadrul caravanei – precum vizionarea unei animații pe tema colectării separate și implicarea într-un joc de echipă pe tablete PC – copiii înțeleg beneficiile procesului de colectare separată a deşeurilor de ambalaje, dar și importanța procesului de reciclare asupra mediului înconjurător.
La finele fiecarui semestru scolar, clasa cu cel mai bun punctaj obtinut la jocul de echipa primeste ca premiu o vizita la o fabrica de recilclare pentru a observa procesul de transformare a deseurilor de ambalaje in produse noi.
În primul semestru al anului scolar 2012-1013, Laboratorul Verde al Reciclării a ajuns în 25 de orașe din țară și a implicat peste 4.800 de elevi din 52 de școli primare. În continuare, în cel de-al doilea semestru scolar, respectiv în perioada martie – iunie 2013, Caravana Laboratorul Verde al Reciclării va ajunge în alte 50 de şcoli din ţară, cuprinzând astfel circa 5.000 de elevi.
CSR Europe este cea mai importantă rețea europeană de afaceri în domeniul responsabilității sociale corporatiste, cu peste 100 de membri, 74 de corporații multinaționale și 31 de organizații naționale partenere. Organizația a fost fondată în 1995 de către cunoscuți lideri europeni din mediul de afaceri ca răspuns la apelul Președintelui Comisiei Europene Jacques Delors. Organizația a crescut și a devenit o rețea inspirațională de oameni de afaceri care lucrează pentru a promova conceptul de CSR la nivel european și global.