Coca-Cola HBC, care îmbuteliază şi vinde băuturi Coca-Cola în 28 de ţări, a precizat că veniturile sale au scăzut cu 1,9% în trimestrul al treilea până la 1,753 miliarde euro, în timp ce numărul unităţilor vândute a scăzut cu 1% până la 571,6 milioane lăzi. 

"Performanţele din trimestrul al treilea au fost în conformitate cu aşteptările, cu volume mai mici care reflectă creşterea excepţională pe care am înregistrat-o în trimestrul al treilea 2015…Afacerile merg bine şi suntem încrezători că ne vom îndeplini aşteptările pentru întregul an", a declarat directorul general de la Coca-Cola HBC, Dimitris Lois. 

"În România, am început să introducem reducerea TVA în produsele noastre în luna iunie 2015, ceea ce a sprijinit creşterea volumelor timp de mai multe trimestre. În pofida unor comparaţii dure, România a menţinut un moment pozitiv, cu creşteri puternice pe toate categoriile, cu excepţia apei", se mai arată în comunicatul companiei. 

Coca-Cola HBC a fost înfiinţată în Grecia în anul 1969 dar în 2013 a decis să-şi mute sediul fiscal din Grecia în Elveţia şi, de asemenea, a decis ca listarea principală a acţiunilor să se realizeze la Bursa de la Londra, în ideea de a-şi îmbunătăţi accesul la pieţele de capital. 

Operaţiunile Coca-Cola HBC acoperă 28 de ţări, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. 

Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a raportat în august o scădere de 3,4% a veniturilor din vânzări, în primul semestru din acest an, din cauza deprecierii monedelor emergente şi a vremii nefavorabile în Europa, potrivitMarketWatch şi Reuters.

Compania, care îmbuteliază băuturi Coca-Cola în 28 de ţări, a anunţat că veniturile nete din vânzări pe primul semestru au scăzut la 3,04 miliarde de euro (3,4 miliarde de) în primele şase luni din acest an, uşor sub estimările analiştilor, de 3,06 miliarde de euro. 

Excluzând impactul fluctuaţiilor valutare, veniturile au înregistrat un avans de 2,4%, datorită majorării preţurilor şi a vânzărilor, inclusiv în România, Serbia şi Nigeria. 

Profitul operaţional a urcat cu 11%, la 220,6 milioane de euro, în primele şase luni din acest an. 

AGERPRES