Cele mai căutate, până în prezent, sunt programele de Thailanda, în special cel de plajă, soare, mare, în care turiştii pot îmbina vizita cu statul la plaja, urmate de Cappadocia, Scandinavia – Capitale şi Fiorduri, Croaţia – Muntenegru.
De asemenea, conform acelorași datel, inovaţia sezonului în ceea ce priveşte circuitele din Europa o reprezintă cele în Polonia. De anul acesta, în oferta turoperatorului se află și circuitul Croația-Muntenegru, care are deja o cerere semnificativă.
“Am constatat o cerere din ce în ce mai mare pentru astfel de vacanţe care îi oferă turistului posibilitatea să viziteze mai multe ţări într-un timp scurt, dar şi să obţină mai multe informaţii despre istoria, cultura şi civilizaţia locului. Și pentru că cei care au vizitat deja Europa ne-au solicitat circuite în țări îndepărtate, ne-am diversificat oferta cu ţări precum Thailanda, Sri Lanka, China şi Maroc, fiecare având o temă specifică”, declară Dan Goicea, director general adjunct Cocktail Holidays.
Astfel, cele mai populare circuite exotice sunt ”Pe urmele civilizației Thai” (Thailanda) și „A opta minune a lumii” (Sri Lanka), ”Farmecul Chinei de la Nord la Sud” (China și Hong Kong, pentru a cunoaşte civilizaţia asiactică) și ”De la Ocean la Atlantic, la orașele imperiale” (Maroc, pentru a vedea oraşele imperiale).
Un pachet de circuit include transport cu avionul, taxe de aeroport, cazare la hoteluri de patru și cinci stele, asistență turistică în limba română, dar și asigurarea storno și medicală, Travel Protection, pentru orice vârstă. Preţul mediu este de aproximativ 900 de euro/persoană. În 2015, pachetul mediu pentru un circuit complet cu toate taxele şi atracţiile turistice incluse a fost de 695 de euro în Europa şi de 1.090 de euro în destinațiile exotice.
„Turiștii de circuit sunt persoane cu venituri peste medie, foarte bine informaţi şi foarte activi. Ştiu exact unde se duc, pentru că au citit mult despre destinaţie şi acum vor să o vadă. Vor să îmbine utilul cu plăcutul în vacanţa lor, să viziteze şi să se relaxeze. Mulţi dintre ei ne sunt clienţi de ani de zile pe circuite”, declară Dan Goicea, director general adjunct Cocktail Holidays. În oferta Cocktail Holidays, circuitele reprezintă în prezent 7% din vânzări. Turoperatorul îşi propune ca ponderea să crească la 15% în 2016.