Prăfuitul Cocor, plin de vânzători de „de toate“, şi-a schimbat radical lookul, afişându-se fresh şi stilish, după modelul Sack’s Fifth Avenue. În clădirea care acum doi ani încă expunea la intrare banale rochii de mireasă, confecţii ieftine şi pantofi no name, se vor comercializa haine scumpe de la Gucci, la Ferre, bijuterii de lux sau creaţii ale designerilor români. De acum, Cocor nu mai este pentru oricine, ci doar pentru cine-şi permite. A fost nevoie de 25 de milioane de euro pentru acest facelift al vechiului magazin, dar şi o „media faţadă“ care lasă cu gura căscată pe oricare dintre cei 100.000 de şoferi care trec zilnic prin faţa magazinului.
O campanie lunară de 4.500 de clipuri costă 30.000 de euro, însă, potrivit managerului, Dan Bărbulescu, doar 40% din ce va fi difuzat pe faţadă reprezintă reclamă plătită, în rest fiind promovate evenimentele culturale ale Bucureştiului, acest lucru făcând parte dintr-un parteneriat cu Primăria Capitalei. Amplasat în imediata apropiere a Centrului Istoric, unde chiriile, contrar trendului, s-au majorat, investitorii magazinului Cocor au profitat de acest lucru şi au crescut preţurile la tot ce se putea monetiza. Spre exemplu, parcarea construită pe şapte niveluri şi care dispune  de 200 de locuri, este mai scumpă cu până la 60% faţă de cea de la Unirea, situată la câteva sute de metri mai jos. „Ora de parcare costă cinci lei,tariful majorându-se cu 2,5 lei pentru fiecare jumătate de oră petrecută în plus. Păstrez astfel tot timpul circa 20% din locuri pentru cei din trafic. Vreau ca omul să vină ţintit către magazin şi să-şi facă cumpărăturile rapid, să nu piardă timp cu locul de parcare“, îşi motivează tariful Dan Bărbulescu, preşedintele consiliului de administraţie al Cocor .
Scump. La mall e mai ieftin
231-57883-29_infografie_39.jpgÎn timp ce mallurile umblă la chirii în favoarea clientului, metrul pătrat în magazinul Cocor este, după spusele lui Dan Bărbulescu, mai scump cu 20-30% faţă de centrele comerciale, ajungând la 40 de euro/mp, la care se adaugă 10 euro/mp pentru utilităţi. „Am închiriat 85% din spaţiul disponibil, restul de 15% urmând a fi ocupat până în decembrie“, precizează Bărbulescu, care pentru 2010 se aşteaptă la un profit simbolic de un euro. Situaţia se va schimba în 2011, când estimează că se va ajunge la o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro şi la un profit de un milion de euro.
Plimbare printre branduri scumpe
Printre mărcile  expuse în magazinul Cocor se numără Dior, Just Cavalli, Ferre sau Truzzi. N-a fost loc însă pentru H&M şi Zara, care au fost refuzaţi de managerii-acţionari, din cauză că solicitările celor doi retaileri nu coincideau cu formatul Cocor. „Au cerut tot parterul şi un etaj, iar noi nu le puteam oferi aşa ceva. La parter, în department store-uri, sunt întodeauna cosmeticele şi accesoriile, iar ei nu aveau multe de oferit la acest capitol“, justifică Bărbulescu.
În schimb, Cocor va găzdui primul magazin Truzzi inaugurat în Europa de Est.  „România este o piaţă nouă, drept pentru care după efectuarea studiului de piaţă s-a hotărât intrarea cu preţuri mai mici cu 30-40%, comparativ cu pieţele din Europa de Vest, SUA sau Canada“, declară Gilberto Rossi, proprietarul ­Truzzi. Preţul estimativ al unei cămăşi Truzzi ce se va comercializa în Cocor este de 180 de euro.
10.000 de vizitatori sunt aşteptaţi să treacă lunar pragul magazinului Cocor. Înainte de închidere, numărul mediu al vizitatorilor depăşea 20.000 pe lună.