În primele 7 luni ale anului, vânzările de aparate de aer condiţionat s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar preţurile au fost mai mici cu aproximativ 10%, potrivit unei companii din industria de comerţ electronic.
Românii vor aparate eficiente energetic
„Odată cu dorinţa mai mare de cumpărare pentru aparatele de aer condiţionat, a crescut şi diversitatea în categorie. La evoMAG, am dublat stocul de produse şi reuşim, astfel, să asigurăm livrarea mai rapidă a comenzilor. În prezent, evoMAG listează peste 150 de modele disponibile, de la peste 20 de furnizori şi acoperă toata plaja de produse în acord cu nevoile clienţilor”, a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Conform datelor retailerului, preţul mediu pentru aparatele de aer condiţionat variază între 1.500 şi 2.500 de lei, iar cele mai multe produse sunt achiziţionate, în medie, cu circa 1.700 de lei.
Potrivit statisticii evoMAG, românii preferă ca aparatele de aer condiţionat să fie eficiente energetic, urmărind, cu precădere, echipamentele din clasa A+ şi A++, cu o capacitate de peste 12.000 de BTU, cu funcţie de încălzire şi, eventual, ventilare şi dezumidificare şi să dispună de tehnologia Inverter, care permite controlul energiei consumate prin temporizarea şi controlarea funcţionării compresorului.
Se caută aparate cu kit de instalare
Astfel, temperaturile dorite sunt atinse mai rapid, timpul de pornire este redus cu o treime, consumul este mai mic cu până la 30% şi sunt eliminate fluctuaţiile de temperatură.
„Avem o cerere mult mai mare anul acesta pentru instalarea echipamentelor de aer condiţionat. Tot mai mulţi români preferă achiziţia de pachete de servicii care includ montaj autorizat, dar şi kit-ul de instalare. Astfel, de la începutul anului, vânzările de servicii de instalare de aer condiţionat au crescut cu peste 300%, iar în proporţie de 10% aparatele de aer condiţionat se vând împreună cu serviciile de instalare, în creştere uşoară faţă de anul trecut”, a precizat Alexandra Bălăianu, sales manager la evoMAG.
Societatea evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerţ electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care şi trotinete şi accesorii pentru trotinete) şi pentru casă şi grădină, iar acum 3 ani a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu.
Compania a atras recent o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din România, în demersul de a susţine dezvoltarea accelerată a companiei.