Cod Rutier 2024. Anunț pentru șoferii care trec pe galben la semafor

Cod Rutier 2024. Anunț pentru șoferii care trec pe galben la semafor. Mulți șoferi au acest obicei. Totuși, nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului de către participanții la trafic constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni.

Acest lucru este menționat în art. 99 din OUG 195/2002 republicată.

Amenda este cuprinsă între 330 de lei și 495 de lei, respectiv 2-3 puncte amendă. Totuși, se poate plăti în termen de 15 zile jumătate din amenda minimă, respectiv 165 de lei.

Amintim că punctul de amendă a crescut de la 145 la 165 de lei de la 1 ianuarie 2024. În 2023, amenda era de 290-435 de lei. Totodată, se putea plăti în termen de 15 zile jumătate din amenda minimă, respectiv 145 de lei.

sofer, permis auto, masina
Regula pe care extrem de mulţi şoferi o ignoră / SURSA FOTO: Dreamstime

Sute de camere îi vor filma pe șoferii care încalcă această regulă de circulație

În altă ordine idei, Bucureștiul și-a intensificat măsurile împotriva șoferilor care încalcă regulile de circulație pe benzile destinate autobuzelor STB.

Societatea de Transport București (STB) a anunțat că șoferii care vor fi surprinși pe camerele de supraveghere ale autobuzelor pe aceste benzi vor fi sancționați.

Totodată, imaginile vor fi transmise către poliție pentru luarea măsurilor legale corespunzătoare.

Conform declarațiilor reprezentantului STB, Alexandru Ichim, măsura vizează reducerea blocajelor de trafic și a întârzierilor semnificative pe care le suferă autobuzele zilnic din cauza acestor încălcări.

Reprezentantul a explicat și că lucrurile se pot întâmpla foarte rapid, din punct de vedere tehnic. Totuși, este necesar un cadru legal validat.

„Așteptăm o decizie, o reglementare legislativă în acest sens. Din punct de vedere tehnic, lucrurile se pot întâmpla începând de mâine dacă ar și exista cadru legal validat”, a transmis reprezentantul STB, Alexandru Ichim.

masini trafic STB bucuresti
Traficul din București / SURSA FOTO: Dreamstime

Implementarea eficientă a acestei măsuri necesită modificări legislative

Chiar și așa, implementarea eficientă a acestei măsuri necesită modificări legislative în Codul Rutier pentru a valida utilizarea imaginilor captate de camerele de supraveghere drept probe în procesele de sancționare a șoferilor.

În momentul de față, mai mult de jumătate dintre mijloacele de transport în comun sunt echipate cu camere de supraveghere.

De asemenea, autoritățile intenționează să monteze astfel de echipamente și pe celelalte autobuze în curând.

În medie, aproximativ 130 de minute sunt pierdute zilnic din cauza blocajelor de trafic cauzate de aceste încălcări.