Cod Rutier 2025. Este roata de rezervă obligatorie?
Cod Rutier 2025. Începând cu anul 2025, legislația rutieră din România nu mai impune ca șoferii să aibă roata de rezervă în portbagajul vehiculului, aceasta devenind un echipament opțional.
Cu toate acestea, în ciuda modificărilor aduse Codului Rutier, roata de rezervă rămâne un element extrem de util pentru șoferi, în special în cazul călătoriilor lungi sau pe drumuri izolate.
![masini trafic soferi](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2024/12/masini-trafic-soferi.jpg)
Cod Rutier 2025. Nu se mai dă amendă
Cod Rutier 2025. În mod tradițional, roata de rezervă, împreună cu un cric și o cheie pentru schimbat anvelopele, era o componentă esențială din kit-ul de siguranță al oricărei mașini.
Având aceste instrumente la îndemână, un șofer putea rezolva rapid o pană de cauciuc, fără a depinde de ajutorul unei firme de depanare.
Însă, din 2025, șoferii care nu își păstrează roata de rezervă nu vor mai risca o amendă, deoarece nu este considerată un echipament obligatoriu.
Deși nu mai există obligația legală de a transporta roata de rezervă, este recomandabil să o ai la bord, mai ales în condițiile în care o pană de cauciuc poate apărea oricând.
Dacă totuși nu ai roata de rezervă, soluțiile alternative includ apelarea la o firmă de depanare pentru vulcanizarea anvelopei sau solicitarea unei platforme pentru tractarea vehiculului până la cel mai apropiat punct de vulcanizare.
![masini](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2024/12/masini-2-e1733991391232.jpg)
Cum se schimbă roata de rezervă?
Cod Rutier 2025. Pentru cei care aleg să își schimbe roata de rezervă, siguranța este esențială. Este recomandat să îți muți mașina într-un loc sigur, departe de trafic.
În cazul în care acest lucru nu este posibil, este necesar să amplasezi triunghiuri reflectorizante în fața și în spatele vehiculului, la o distanță de cel puțin 50 de metri, pentru a semnaliza prezența mașinii pe drum.
Aceste măsuri sunt cruciale pentru a preveni accidentele și a asigura o intervenție cât mai sigură.
Deși roata de rezervă nu mai este obligatorie în 2025, aceasta rămâne un element de siguranță util, iar lipsa sa nu va atrage sancțiuni din partea autorităților, conform noului Cod Rutier.
Totuși, pentru siguranța personală și a celor din jur, este recomandat ca șoferii să o păstreze în mașină, mai ales în călătoriile lungi.