Cu un obiectiv de implementare completă pentru sfârșitul anului 2027, GS1 a creat un cod de bare de generația următoare. Iată cum va arăta viitorul codurilor de bare, potrivit Euronews.

GS1 a creat un cod de bare de generația următoare

Zece miliarde de coduri de bare sunt scanate în fiecare zi în întreaga lume. De la introducerea lor, în urmă cu 50 de ani, au revoluționat modul în care se fac afacerile.

Pe măsură ce cererea pentru mai multe informații despre produse crește, e timpul pentru o nouă revoluție. Cel puțin așa crede agenția globală de standarde pentru coduri de bare, GS1.

Codurile QR următoarea revoluție în comerțul cu amănuntul?

Cu un obiectiv de implementare completă pentru sfârșitul anului 2027, GS1 a creat un cod de bare de generația următoare. În esență, este un cod QR cu un cod de bare ascuns în interior.

Comercianții vor putea scana codul QR pentru a ține evidența stocurilor și a datelor limită, iar consumatorii vor putea vedea mai multe detalii despre ingrediente, lanțuri de aprovizionare, utilizare și reciclare.  GS1 are deja câțiva dintre giganții mondiali de retail la bord odată cu tranziția. Companii precum Carrefour, Lidl, Procter and Gamble, L’Oreal, PepsiCo și Nestlé au semnat o declarație comună susținând trecerea la codurile QR, a declarat Renaud de Barbuat, președintele și CEO-ul GS1.

cărucior supermarket, magazin
SURSA FOTO: Dreamstime

De ce trebuie să schimbăm codul de bare?

Întotdeauna există un cost al tranziției infrastructurii, dar Renaud crede că schimbarea se va face rapid pentru toate companiile și, de asemenea, vor exista profituri rapide.

„Primul mic retailer din lume care a adoptat coduri QR alimentate de GS1 este un magazin de delicatese din Brazilia. În două luni, cu sprijinul GS1 și al furnizorilor de soluții, au implementat tehnologia, iar beneficiul pentru ei a fost o mai bună gestionare a stocurilor – au redus deșeurile cu 50%”, a subliniat el.

Pe lângă eficiența afacerii, GS1 speră că noile coduri QR vor avea și un impact pozitiv asupra mediului.  De exemplu, producătorii pot implementa codul QR în timpul viitoarei reproiectări a produsului. Adunând toate informațiile online accesibile prin QR, acesta poate fi actualizat cu ușurință în orice moment, fără a fi nevoie de reimprimarea ambalajului unui produs. O companie de apă din Coreea de Sud a eliminat complet etichetele de plastic de pe sticle, adăugând un cod QR pe ​​capacul sticlei.

„Credem că, având mai multe informații, consumatorii vor putea lua decizii mai inteligente și acest lucru va influența produsele, iar produsele vor deveni mai sustenabile”, a spus Renaud.

O revoluție pentru sănătate

Pe lângă codurile QR dezvoltate pentru retail, GS1 a folosit aceeași tehnologie pentru industria sănătății, în ceea ce ei numesc matricea de date GS1.

„Avem 70 de țări care au reglementări care impun utilizarea matricei de date GS1 pentru a identifica produsele farmaceutice sau dispozitivele medicale”, explică Renaud.  „Pe lângă faptul că economisești bani, având procese logistice mai bune în spital, poți îmbunătăți siguranța pacienților, deoarece știi exact ce medicament i-a fost administrat și cărui pacient. Există o trasabilitate completă și, în cele din urmă, ajută la îmbunătățirea rezultatelor pacienților”, a declarat el.