"Odată finalizată consultarea publică şi ulterior aprobării variantei sale finale de către Adunarea Generală a CPBR, toate băncile membre ale organizaţiei vor trebui să adere la acesta atât în mod individual cât şi colectiv. În ceea ce priveşte consultarea acestui Cod de Bune Practici, CPBR se adresează în special consumatorilor prin intermediul asociaţiilor şi organizaţiilor care-i reprezintă şi ale căror opinii şi sugestii sunt binevenite. În afară de acestea, încurajăm şi opiniile altor membri ai comunităţii bancare, angajaţi, sindicate, însă şi autorităţi şi instituţii publice", se spune în comunicat.
Potrivit CPBR, începând din 20 aprilie şi până la sfârşitul lunii mai, proiectul Codului de Bune Practici va fi disponibil pentru consultare pe website-ul CPBR.
"CPBR doreşte să poziţioneze acest Cod într-o relaţie de complementaritate cu legile şi regulamentele existente cu privire la sistemul bancar, prin strângerea acestora într-un singur loc, cu scopul principal de a-i ajuta pe clienţi să înţeleagă drepturile şi obligaţiile lor atunci când încheie o relaţie contractuală cu o bancă, sau modalităţile de a beneficia la maxim de relaţia existentă cu banca lor actuală. Deşi astfel de legi şi regulamente există în diferite locuri, acestea nu sunt întotdeauna cunoscute de toţi consumatorii, ceea ce poate duce la o interacţiune mai puţin informată cu băncile, cu toate consecinţele care pot apărea dintr-o astfel de relaţie", se mai spune în comunicat.
Băncile membre ale CPBR sunt Banca Comercială Româna, BRD, Raiffeisen Bank, UniCredit Ţiriac Bank, ING Bank România şi Volksbank România. Cele şase bănci care compun CPBR deţin circa jumătate din totalul activelor bancare din sistem, angajaţii acestora reprezentând peste o treime din totalul lucrătorilor în sectorul bancar.
AGERPRES