S-a schimbat iar Codul Rutier! Au apărut două situații noi de radiere

Codul Rutier s-a schimbat din nou. Astfel, au apărut două situații noi de radiere din evidența a unui vehicul auto din oficiu:

  • în cazul în care suspendarea înmatriculării vehiculului prevăzută la art. 11 alin. (43) din Codul Rutier a operat pentru o perioadă neîntreruptă de nouă luni;
  • în celelalte cazuri prevăzute de lege în care suspendarea înmatriculării vehiculului a operat pentru o perioadă neîntreruptă de trei ani, cu excepția vehiculelor de interes istoric (în sensul stabilit de OG nr.81/2000) pentru care există mențiunea corespunzătoare în rubrica observații a certificatului de înmatriculare, caz în care perioada de operare a suspendării înmatriculării este de zece ani;

Ce este radierea auto?

Radierea auto presupune scoaterea completă a unui autovehicul din registrele autorităților competente, precum Direcția de Taxe și Impozite Locale, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. Ea se împarte în două categorii:

  • radierea fiscală;
  • radierea din circulație;

Radierea fiscală se realizează la Direcția de Taxe și Impozite Locale (DITL) de care aparții. Odată realizat acest pas, prin eliberarea certificatului de atestare fiscală, ai scos autovehiculul din evidența fiscală locală, prin urmare nu vei mai plăti taxe auto și impozite.

Radierea din circulație se efectuează la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din localitatea ta sau județul tău. Ea se face la cerere și se realizează după eliberarea actelor emise de autoritatea fiscală competentă. Pentru radiere auto din circulație ai nevoie de următoarele acte:

  • cerere de radiere auto;
  • dovada depozitării într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
  • certificatul de înmatriculare – original;
  • plăcuțele cu numărul de înmatriculare;
  • cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) – original;
  • certificatul de atestare fiscală;
  • certificatul de radiere – trei exemplare;
  • actul de identitate – original;
  • în cazul persoanelor juridice, documentele care să ateste dobândirea personalității juridice, cum este certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • procură notarială, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Când poți solicita radierea unei mașini?

Poți solicita radierea unei mașini atunci când:

  • vrei să retragi definitiv mașina din circulație (în acest caz, trebuie să dovedești că ai un loc de depozitare adecvat, cum ar fi un garaj, deținut în condițiile legii);
  • vrei să predai mașina la REMAT pentru a o dezmembra și a obține un tichet RABLA pentru achiziționarea unui autoturism nou;
  • vrei să scoți mașina definitiv din țară (export);
  • mașina ta a fost furată;
  • în cazul în care ai divorțat, iar mașina revine fostului partener de viață, care nu deținea rol fiscal pe ea (solicitare transfer sarcină fiscală).