Câte triunghiuri reflectorizante trebuie să aibă un șofer în portbagajul mașinii?
Câte triunghiuri reflectorizante trebuie să aibă un șofer în portbagajul mașinii? Conform Codului Rutier, din portbagajul mașinii nu trebuie să lipsească trusa de prim ajutor, stingătorul de incendii și triunghiurile reflectorizante. Toate trebuie să fie omologate și în termen, apoi schimbate după cinci ani de zile.
Toți șoferii trebuie să aibă două triunghiuri reflectorizante, pe care trebuie să le folosească atunci când mașina lor trebuie trasă pe marginea drumului. Cel mai adesea sunt folosite atunci când una dintre roțile mașinii are pană.
Șoferii care nu au toate elementele din kit-ul din siguranță riscă să primească amenzi cuprinse între 580 de lei și 725 de lei.
Cum se schimbă corect roata de la mașină?
Ce trebuie să faci când schimbi roata de la mașină? Într-o asemenea situație, trebuie să scoți mașina în afara drumului sau, dacă nu este suficient spațiu, scoate mașina cât mai aproape de marginea șoselei.
Activează luminile de avarie și asigură-te că mașinile din spatele tău te-au văzut.
Montează triunghiurile reflectorizante în spatele mașinii și în fața ei, la o distanță de cel puțin 30 de metri față de mașina ta. Pentru mai multă siguranță, montează-le la 60 de metri distanță de mașina ta. Dacă ești pe un drum de mare viteză, poți pune două triunghiuri reflectorizante în spatele mașinii, unul la 50 de metri, altul la 100 de metri.
Așează-le în linie cu farul și stopul dinspre centrul drumului. Pentru mai multă siguranță, pune triunghiurile reflectorizante în exteriorul mașinii pentru ca șoferii care vin din spate să te ocolească la cel puțin 50 cm-80 cm. Dacă roata care trebuie schimbată este pe partea cu șoseaua, atunci triunghiurile reflectorizante trebuie puse la cel puțin 1 metru în lateralul mașinii.
Cum se schimbă roata corect?
- deșurubezi prezoanele de la roata la care ai făcut pană;
- ridici mașina pe cric;
- dai jos roata la care ai pană;
- pui roata de rezervă în locul roții la care ai făcut pană;
- înșurubezi prezoanele cu mâna, doar cât să de asiguri că roata rămâne pe poziție;
- cobori cricul până când roata atinge ușor solul și te asiguri că aceasta a rămas în poziția corectă;
- dacă roata s-a deplasat, ridici din nou mașina pe cric, o reașezi și reînșurubezi prezoanele cu mâna;
- dacă roata a rămas pe poziție, poți coborî de tot mașina pe sol;
- scoți cricul;
- strângi prezoanele cât poți de tare (inclusiv te poți urca cu un picior pe cheie)