Marcel Ciolacu vrea să vadă o înăsprire a legislației și pedepselor. Premierul a fost întrebat cum explică numărul mare de accidente rutiere din România. Astfel, el a susținut că avem „șosele prea înguste și mașini prea puternice”.
Marcel Ciolacu spune că legislația din România este prea relaxată
Șeful PSD a pledat și pentru înăsprirea pedepselor.
„Avem șosele prea înguste și mașini prea puternice. Avem o legislație relaxată”, spune Marcel Ciolacu.
El spune că trebuie făcute modificări legislative în momentul în care ajungi pe primul loc în statistici.
„În momentul în care, statistic, ajungi pe primul loc, trebuie să facă modificări legislative, până când revii într-o medie europeană”, a conchis Ciolacu.
Titi Aur este de părere că actuala modalitate în care sunt pregătiți șoferii este insuficientă
Despre acest subiect a vorbit și specialistul în conducere defensivă Titi Aur. El a spus că actuala modalitate în care sunt pregătiți șoferii este insuficientă.
Din acest motiv, spune el, a declanșat un amplu proiect de studiere și cercetare a metodelor prin care se poate îmbunătăți siguranța conducătorilor de autovehicule și motociclete.
Titi Aur spune că a lansat acest mesaj după ce a observat o prezentare cosmetizată a fenomenului accidentologie rutieră.
„Asist în ultima perioadă, la o prezentare cosmetizată, din partea autorităților statului, a fenomenului accidentologie rutieră. În acest context, o să vă rog să-mi permiteți să fac câteva comentarii:
1. Este acceptată pe plan mondial și european raportarea numărului de morți în accidente rutiere la milionul de locuitori.
Conform acestui mod de raportare, România este pe ultimul loc din Europa cu 86 de morți/milion în condițiile în care țările nordice (Suedia, Norvegia, Danemarca, Irlanda) au 22-26 morți/milion, media europeană este de 46 și penultima țară în acest clasament, Bulgaria are 78.
E rău, dar pare acceptabil, pentru că…”Ce să facem? Trebuie să fie cineva și pe ultimul loc.” probabil că spun cei care sunt plătiți ca să se ocupe de siguranță rutieră în țara noastră!
Pentru o bună informare, în Statele Unite al Americii sunt 140 morți/milion locuitori”, a transmis Titi Aur.
În al doilea rând, spune el, în România s-au schimbat din 2021 criteriile medicale prin care se încadrează rănitul rezultat în urma unui accident rutier. Astfel, o persoană poate intra ori la categorie „rânit grav”, ori la categoria „rănit ușor”.
De asemenea, el spune că numărul accidentelor grave a scăzut „din pix”. Potrivit cifrelor oferite de el, în perioada 2004 – 2019, am avut, în medie, aproximativ 8000 de accidente grave pe an.
Ulterior, numărul a scăzut 2020, în contextul pandemiei. Mai apoi, în 2021, conform noilor criterii de raportare, numărul de accidente grave a scăzut brusc, la aproximativ 4000 pe an.