Societatea Colas SA riscă rezilierea contractului încheiat pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia dacă nu remediază deficienţele până pe 15 aprilie 2011, informează Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
CNADNR a transmis marţi firmei Colas o notificare de a remedia, până la data de 15 aprilie 2011, deficienţele constatate în ceea ce priveşte tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia.
Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmei în îndeplinirea obligaţiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie a obiectivului menţionat, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea sa tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut.
Neconformarea constructorului până la data de 15 aprilie 2011 conduce la rezilierea contractului de către beneficiar în conformitate cu prevederile contractuale.
Tronsonul Cernavodă – Medgidia, care ar fi trebuit să fie dat în folosinţă în vara acestui an va mai aştepta, întrucât constructorul, SC Colas SA, susţine că a primit amplasamentul din partea CNADNR în iulie 2010, cu un an mai târziu decât scria în contract.
În prezent, Colas lucrează la doar 5 dintre cei 20 de kilometri ai tronsonului şi pentru că, susţine compania franceză, ‘CNADNR nu a dat răspuns la solicitarea Colas referitoare la propunerile tehnice şi financiare ale noului plan trasat după descoperirile arheologice din 2009’.
Neînţelegerile cu Colas au fost anunţate de ministrul Anca Boagiu, care susţine că francezii cer circa opt milioane de euro pentru a finaliza lucrările, nu au prezentat proiectul tehnic la timp, pe lângă întârzierile în construcţie, iar asta ar putea duce la rezilierea contractului.
Dacă contractul va fi reziliat, atunci autostrada nu va putea fi inaugurată la cheie nici măcar în 2012, termenul anunţat de autorităţi.
Autostrada Bucureşti – Constanţa reprezintă unul dintre cele mai îndelungate proiecte de autostradă din istorie, iar anul 2011 nu va aduce finalizarea obiectivului, din cauza aceloraşi probleme, care, de la începutul anilor ’80, împiedică darea în folosinţă, de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, neînţelegeri cu constructorii şi lipsa finanţării.
Proiectul autostrăzii, început în anii ’80, şi întrerupt în diferite etape, apoi continuat, a avut diverse date de dare în folosinţă, 2006, apoi 2007, 2008, iar ultimul termen era 2011.
SURSA: Agerpres