„În momentul de faţă, ne pregătim pentru a doua fază a proiectului, mall-ul propriu-zis. Acesta nu va fi doar un alt centru comercial local, ci un lider de piaţă, cum e centrul Bluewater din Londra. Mall-ul a fost conceput astfel încât să ofere un grad înalt de flexibilitate în ce priveşte organizarea spaţiului. Astfel, comercianţii vor putea să obţina spaţii de vânzare de dimensiunea pe care o doresc, ceea ce le va permite să îşi expuna întreaga gamă de produse”, a declarat Panico Panayi, preşedintele companiei Nova Imobiliare.

Dezvoltatorul a inaugurat luna trecută prima parte a parcului de retail din cadrul proiectului Colosseum, unde s-a deschis primul Leroy Merlin din România şi continuă cu deschiderea unui hypermarket Carrefour în luna noiembrie. Pe lângă parcul de retail de peste 53.000 de metri pătraţi, proiectul va cuprinde şi un centru comercial gigant, cu o suprafaţă de 137.000 mp şi peste 480 de magazine, unul dintre cele mai mari din Europa.

„Având în vedere răspândirea populaţiei în funcţie de venituri, nordul rămâne pe lista de priorităţi a retailerilor. Ţinând cont de ancorele puternice anunţate deja, credem că proiectul va putea să atragă un număr semnificativ de vizitatori, ceea ce va ajuta la procesul de dezvoltare a următoarelor faze”, spune Georgiana Andrei, directorul departamentului de retail al Colliers International.

Mall-ul va include o zonă de food court lucrată în marmură, 12 săli de cinema, 20 de piste de bowling, restaurante şi trei bulevarde comerciale: Via Milano, care va oferi mărcile cele mai populare, Corso Capri, dedicată adolescenţilor şi tinerilor, şi Bulevardul Bellini, o destinaţie de lux dedicată mărcilor exclusiviste.

„Apreciem proiectul Colosseum pentru că a abordat o strategie prudentă şi sustenabilă, deschizând în prima fază două dintre cele mai prestigioase ancore din lume – Carrefour şi Leroy Merlin. Extinderea şoselei de centură îmbunătăţeşte semnificativ accesibilitatea, ceea ce va permite ca proiectul să se adreseze unei zone de cuprindere mult mai ample. Suntem în negocieri avansate cu retaileri importanţi care valorizează aceste atuuri şi în curând vom anunţa noi chiriaşi”, spune şi Răzvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.

Construcţia mall-ului, care va fi livrat în mai multe faze, va începe în toamna lui 2012 şi va fi finalizată în 2016. Investiţia totala în proiectul Colosseum se ridică la 350 de milioane de euro.