Pe măsură ce Europa trece la mașini cu emisii zero, studiul contrazice toate tezele ecologice privind combustibilii sintetici, prezentate ca o modalitate de a reduce impactul asupra mediului al vehiculelor cu motor cu ardere internă, potrivit site-ului Euroactiv
Testele au comparat combustibilul „verde” cu benzina E10, amestecul standard în UE, care include 10% etanol și 90% combustibil fosil fără plumb. Descoperirea a fost uimitoare: combustibilii sintetici emit niveluri similare de oxix de azot, de aproape trei ori mai mult monoxid de carbon și până la de două ori mai mult amoniac.
Cu toate acestea, combustibilii ”verzi” (e-fuels) au depășit performanța omologilor lor fosili în ceea ce privește numărul de emisii de particule eliberate, reducând semnificativ PM2,5.
Cu 10.000 de euro mai mult decât dacă s-ar conduce o mașină electrică cu baterie
Testele au fost efectuate în laborator, folosind o mașină Mercedes-Benz clasa A. Analiza a constatat apoi că prețurile ridicate ale combustibilului sintetic înseamnă că rularea unei mașini cu un astfel de combustibil, timp de cinci ani, va scoate din buzunarul unui șofer cu 10.000 de euro mai mult decât dacă ar conduce o mașină electrică cu baterie.
„Atâta timp cât combustibilul este ars în motoare, aerul toxic va persista în orașe. Legiuitorii care lasă anumite portițe pentru e-Fuels în obiectivele privind emisiile condamnă oamenii la zeci de ani de poluare a aerului”, a declarat Julia Poliscanova, director pentru vehicule și mobilitate electrică la T&E.
E-Fuels rămân compatibili cu standardele UE privind emisiile
CONCAWE, o organizație de cercetare înființată de industria petrolieră, a subliniat că e-Fuels rămân compatibili cu standardele UE privind emisiile (cunoscute sub numele de „Euro 6”), în ciuda constatărilor.
„Suntem conștienți că vehiculele electrice vor deveni principala soluție pentru transportul ușor, dar trebuie să ne bazăm pe toate sursele de energie regenerabilă pentru a permite o tranziție mai rapidă și mai curată, cel puțin câtă vremevehiculele ICE sunt prezente pe drumuri”, a declarat un oficial CONCAWE.
Ce sunt combustibilii sintetici
Întrucât e-Fuels nu pot fi achiziționați în Europa, IFP Energies Nouvelles, o companie specializat, a fost însărcinată să dezvolte un combustibil sintetic similar celui prevăzut a se găsi pe piața UE până în 2030. Au fost create trei amestecuri, cu aproximativ 100 de litri în total.
Combustibilii sintetici sunt produși prin conversia energiei electrice regenerabile în hidrocarburi lichide, prin electroliza apei. Aceste hidrocarburi sunt apoi sintetizate cu molecule de dioxid de carbon captate din aer. Acest carbon este eliberat când combustibilii sunt arși, teoretic făcând combustibilul neutru.