Atragerea turiştilor printr-o campanie care a început cu un scandal de plagiat „nu este cea mai ortodoxă” cale, dar în România „s-ar putea să meargă”, comentează ironic săptămânalul The Economist, în ediţia electronică de joi, referindu-se la logo-ul lansat la expoziţia de la Shanghai.
„A începe o campanie promoţională cu un scandal de plagiat nu este cel mai ortodox mod de a atrage clienţii. Dar în România s-ar putea să meargă”, îşi începe articolul The Economist, referindu-se la asemănarea izbitoare dintre logo-ul campaniei de promovare a turismului în România, lansat la expoziţia de la Shanghai, şi cel al unei companii britanice de transport.
Scandalul „frunzei nefericite” intervine la mai puţin de o lună de la raportul Comisiei Europene, în care UE a criticat dur reformele juridice şi măsurile anticorupţie din România, avertizând Guvernul că îşi încalcă angajamentele asumate la aderare, în ianuarie 2007, subliniază publicaţia.
Acest lucru poate explica reacţia ministrului Elena Udrea, care a decis să îngheţe plăţile către compania responsabilă de crearea logo-ului până la rezolvarea situaţiei (deşi imaginea va continua să fie folosită pentru moment, comentează săptămânalul britanic).
„Nimeni nu a sugerat că forţe lugubre au lucrat în scandalul privind turismul”, continuă The Economist, adăugând că ministrul a insistat că licitaţia a fost transparentă şi legală şi că firma THR-TNS a câştigat contractul pentru că oferta sa a fost cea mai ieftină.
Confruntată cu criticile privind risipirea banilor într-o perioadă de austeritate, în care ţara a contractat un împrumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondială şi UE, Udrea a declarat că această campanie nu este numai despre logo-uri şi sloganuri, ci include şi cercetări în străinătate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului în România. În ceea ce priveşte scandalul de plagiat, ea a adăugat: „Promovează brandul într-un mod pe care nu ni l-am fi permis”.
SURSA: Mediafax