Autonomia este o preocupare semnificativă în rândul cumpărătorilor de vehicule electrice. Tesla Model Y și Model 3 sunt printre cele mai vândute vehicule electrice, deoarece oferă o gamă vastă, la un preț accesibil.

Într-un interviu recent, șeful de cercetare și dezvoltare al BMW, Frank Weber, a declarat că producătorul auto se opune bateriilor mai mari, cu o autonomie mai mare pentru vehiculele sale electrice. Deși poate suna contraintuitiv, Weber are câteva argumente puternice, iar vânzările BMW par să-l susțină, potrivit autoblog.com,

Ce spune BMW despre vehiculele electrice

Automotive News l-a întrebat pe Weber ce crede despre bateriile mai mari ale vehiculelor electrice BMW. Weber a glumit:

„Nu poți face bateriile din ce în ce mai mari pentru că EV-urile nu ar mai avea sens. Se vorbește mult despre construirea de vehicule electrice cu o autonomie de peste 621 de mile, dar de ce ai face asta?”

621 de mile înseamnă 1.000 de kilometri, un prag imaginar, pe care mulți l-au desemnat drept „Sfântul Graal” pentru autonomia unui vehicul electric.

„Din datele pe care le avem, foarte puțini oameni parcurg distanțe de câteva sute de kilometri cu un vehicul electric”, a adăugat Weber, sugerând că cei mai mulți folosesc vehiculele electrice mai mult pentru a face naveta.

Încotro se îndreaptă BMW

Neue Klasse de la BMW va ajunge în curând pe liniile de producție. La aceste vehicule va fi introdusă tehnologia bateriei BMW Gen6, care crește densitatea bateriei cu peste 20 la sută. Acest lucru susține punctul de vedere al lui Weber, conform căruia o baterie mai densă este la fel de bună pentru o autonomie mai mare, la fel ca o baterie mai mare.

În plus, bateriile Gen6 acceptă timpi de încărcare cu 30% mai rapizi, adăugând aproape 200 de mile de autonomie în 10 minute cu încărcare rapidă DC. Vehiculele electrice dezvoltate pe platforma Neue Klasse de la BMW vor înregistra, de asemenea, o creștere cu 30% a autonomiei totale la o singură încărcare.

Vehiculele Neue Klasse sunt proiectate pentru a crește autonomia, cel mai recent concept SUV Vision Neueu Klasse X al producătorului auto având un coeficient de rezistență cu 20% mai mic decât modelele existente.

BMW are dreptate în privința vehiculelor electrice?

În 2024, BMW a oferit patru vehicule electrice distincte. Compania a vândut peste 50.000 de vehicule electrice în 2024, cele mai vândute fiind BMW i4.

Vânzările de vehicule electrice i4 și i5 au crescut de la an la an, cu 3,6% și, respectiv, 310,8%. Vânzările i7 au crescut cu 0,9%, iar vânzările iX au scăzut cu 11,1% comparativ cu 2023. Weber susține că mai toți clienții BMW apreciază mașinile sale, care seamănă mult mai mult cu vehiculele „tradiționale” ICE decât cu vehiculele electrice futuriste.

Bateriile BMW Gen6 sunt aceleași celule cilindrice de la vehiculele Tesla, Rivian și Lucid, apreciate pentru autonomia lor. Cu acest tip de baterie și noul proces de fabricație pentru construirea și includerea acestor baterii, BMW crede că poate deveni mai competitivă în spațiul EV.

Dar bateriile Gen6 nu vor ajunge pe liniile de producție până la sfârșitul anului 2025, notează publicația.