Campionatul European de Fotbal din acest an a avut un impact major asupra vânzărilor platformelor de food ordering. Conform datelor foodpanda.ro, odată cu începerea celui mai important eveniment de fotbal al anului, cea mai mare creștere a comenzilor online de mâncare se înregistrează în intervalul orar 19.00 – 22.00, când sunt programate principalele meciuri din competiție.

”Platformele de food ordering sunt dependente de climă, iar vara nu este tocmai cel mai bun sezon din an. Acum oamenii preferă să iasă la terasă şi nu mai comandă mâncare online la fel de mult. Însă, Campionatul European de Fotbal i-a determinat pe suporterii care au urmărit de acasă meciurile să opteze mai mult pentru mâncarea de la restaurantele listate pe platformele de food ordering, pizza și burgerii fiind preferate de majoritatea clienților, în această perioadă”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.

Potrivit acestuia, numărul comenzilor înregistrate pe foodpanda.ro a crescut și mai mult în timpul meciurilor disputate de tricolori la EURO 2016. Atunci, volumul s-a triplat comparativ cu media înregistrată în luna precedentă, în același interval orar.

”În timpul meciurilor României la Campionatul European de Fotbal, restaurantele au lucrat la foc automat, pentru a face față comenzilor. De regulă, suporterii urmăresc meciurile împreună cu prietenii, iar asta se reflectă și în valoarea bonului, care a crescut cu până la 150%, maximele fiind înregistrate chiar pe 10 iunie, în deschiderea EURO 2016, când naționala de fotbal a luptat împotriva Franței”, completează Radu Bălăceanu.

Potrivit Country Manager-ului Foodpanda România, cele mai mari trei comenzi înregistrate pe platformă în timpul meciurilor de la EURO 2016 au fost în valoare de 531 lei, 386 lei și, respectiv, 274 lei, primele două fiind livrate în București, iar ultima a fost plasată de un clujean.

Suporterii nu s-au rezumat doar la a comanda mâncare de pe Internet, ci au cumpărat și băuturi, berea fiind, de departe, preferata acestora, în timp ce sucurile carbogazoase au fost cerute de 20% dintre clienți, iar apa minerală sau plată și sucurile necarbogazoase au avut o pondere de 5% din total.

În timp ce pizza și burgerii au fost preferate de peste 65% dintre clienți, au fost și persoane care au optat pentru preparate excentrice, precum aripioare cu țuică chinezească, porc Hai Tai cu iarbă de mare, bambus, sos de soia, ceapă și usturoi sau triunghiuri crocante cu carne de porc, ceapă verde, vin de orez, sos chili, ghimbir și ulei dulce de susan.

Datele companiei mai arată că trei sferturi dintre clienții care au comandat în perioada meciurilor la EURO 2016 au fost bărbați, iar restul femei. În ceea ce privește dispozitivele folosite de aceștia, mai bine de 70% au apelat la aplicația mobilă pentru a alege mâncarea de pe Internet și majoritatea a optat pentru plata online cu cardul. Dintre cei care au utilizat smartphone-uri și tablete pentru plasarea comenzilor pe platforme de food ordering, peste 51% au device-uri cu sistem de operare iOS, peste 48% au dispozitive cu Android și 1% Windows Phone.