Avântul pe care l-a luat comerțul online, în ultimii ani, cu sute de milioane de euro investite în proiecte noi, a avut un efect pozitiv pentru foarte multe domenii, inclusiv cel al curieratului.
”Impactul comerțului electronic este resimțit în fiecare industrie, iar industria de curierat nu face excepție. Retailerii din întreaga lume doresc să își extindă operațiunile, pentru a include în activitatea de business și segmentul online. Această nouă modalitate de comerț a adus noi oportunități, dar și provocări pentru companiile de curierat și servicii de livrare, atât în segmentele B2B, cât și în B2C. Clienții solicită timpi de livrare mai rapizi, sevicii de calitate și flexibilitate”, spune Massimo Perrotti, Head of Marketing Grecia, Ungaria și România al UPS.
Potrivit acestuia, comerțul electronic este unul dintre principalele motoare de creștere ale industriei de servicii de curierat la nivel mondial. De altfel, studiul ”UPS Pulse of the Omni-channel Retailer” arată că retailerii europeni care vor să rămână competitivi trebuie să țină cont de faptul că numărul de vizitatori ai magazinelor fizice e în scădere, în timp ce vizitatorii magazinelor online sunt tot mai numeroși. Astfel, ei trebuie să regândească activitatea magazinului fizic și să-l utilizeze ca parte a rețelei de gestiune și distribuție.
Totodată, din același studiu mai reiese că 31% dintre retailerii din Europa intenționează să folosească rețeaua de magazine sau locații alternative de ridicare a produselor în următoarele 12-24 luni, pentru a oferi mai mult confort clienților care comandă online. De asemenea, conform sursei citate, afacerile online sunt mult mai receptive la provocări precum epuizarea stocurilor; 68% dintre magazinele online oferă servicii de urmărire și livrare la o adresă preferată, atunci când produsul devine disponibil, iar 59% oferă posibilitatea urmăririi comenzilor și notificarea consumatorului cu privire la disponibilitatea produsului, în timp ce magazinele fizice sunt lăsate puternic în urmă. Aproape jumătate dintre magazinele fizice (45%) le sugerează clienților să aștepte, fără să le ofere o alternativă.
”În ceea ce privește dezvoltarea pieței locale de curierat, ca de altfel în toate țările pe care le deservim, observăm importanța continuării investițiilor în întreținerea infrastructurii și asigurarea unei treceri ușoare a mărfurilor prin vamă, ambele aspecte ajutând furnizorii de logistică să transfere bunurile în condiții de siguranță de la punctul A la punctul B. În această privință, România nu face excepție. România este o țară foarte importantă pentru UPS la nivel european”, mai spune Massimo Perrotti.
În altă ordine de idei, în luna februarie a anului trecut, UPS a introdus un nou segment de zbor cargo și a deschis un centru operațional la Cluj-Napoca, făcând astfel legătura cu hub-ul aerian din Köln, Germania, pentru a deservi 44 de orașe din 8 județe situate în regiunea centru-nord din România.
”UPS a ajuns la trei baze de operare în România – Bucureşti, Timişoara şi Cluj – şi două aeronave dedicate pieţei locale. Zilnic, o aeronavă vine dimineaţa de la Köln (centrul european al UPS) la Bucureşti şi pleacă înapoi seara. O altă aeronavă vine dimineaţa la Timişoara, iar la plecare se opreşte la Cluj, încarcă şi pleacă spre Köln. (…) Nu toate avioanele noastre sunt în proprietate. Avem unele aeronave care sunt închiriate, însă sunt dedicate activităţii noastre. În România şi Grecia, UPS operează cu avioane închiriate. În Ungaria este o aeronavă proprie, care deserveşte şi Cehia. Adică zborul opreşte la Budapesta, apoi la Praga şi ulterior la Koln”, adaugă Massimo Perrotti.