Valoarea medie a coşului de cumpărături online a înregistrat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010, la 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii per tranzacţie au fost înregistrate în turism (163 euro), software (126 euro), segmentul IT&C (114 euro) şi cel al jucăriilor (81 de euro). La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro.
"Dacă până de curând asistam la creşteri de 20 – 50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă", a declarat Marin Mitroi, director general Romcard.
Astfel, în 2011, s-au înregistrat creşteri mari la flori – 29,62%, jucării – 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT – 32%. Totodată, internetul se dovedeşte un canal foarte potrivit pentru organizaţiile non-profit, donaţiile online înregistrând o creştere de aproape 26% în 2011 faţă de 2010.
Cele mai scumpe tranzacţii ale anului, în turism
La nivelul întregului an 2011, cele mai scumpe tranzacţii au fost realizate pentru achiziţia de bilete de avion – 9700 euro, pachete turistice – 8800 euro şi produse software – 6000 euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România – 59,84%, dar şi din Italia – 14,71%, Spania – 5,82% sau Marea Britanie – 5%.
În ceea ce priveşte evoluţia industriei în 2012, reprezentanţii companiei pariază pe creşterea pieţei, provenită din intrarea unor noi jucători importanţi în industrie, continuarea procesului de adopţie a metodelor de plată online de cumpărători, precum şi diversificarea metodelor de plată şi serviciilor oferite clienţilor magazinelor online.
Astfel, pentru anul 2012, reprezentanţii companiei ePayment preconizează atât o creştere a numărului de companii cu activităţi în comerţul electronic, cât şi a volumelor tranzacţionate online până la o valoare de peste 200 milioane de euro.
ePayment este furnizor de soluţii eCommerce integrate, parte a grupului internaţional PayU, deţinut de Naspers Ltd, al doilea jucător în eCommerce la nivel global. În România, ePayment este lider pe piaţa de plăţi online, cu peste 2 milioane de tranzacţii procesate în 2011 în valoare de 138.8 milioane de euro şi o cotă de 88% din volumul total al Romcard.