Comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, a anuntat ca Uniunea Europeana va lua masuri severe impotriva companiilor aeriene ale caror site-urilor web au fost declarate inselatoare in urma anchetei desfasurate de Comisia Europeana. In ancheta lansata si coordonata de Comisia Europeana au fost implicate 15 autoritati nationale din UE, inclusiv Norvegia. In urma anchetei s-a stabilit ca peste 50% din cele 400 de site-urile web verificate prezinta nereguli, in speci
Comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, a anuntat ca Uniunea Europeana va lua masuri severe impotriva companiilor aeriene ale caror site-urilor web au fost declarate inselatoare in urma anchetei desfasurate de Comisia Europeana.
In ancheta lansata si coordonata de Comisia Europeana au fost implicate 15 autoritati nationale din UE, inclusiv Norvegia. In urma anchetei s-a stabilit ca peste 50% din cele 400 de site-urile web verificate prezinta nereguli, in special in ceea ce priveste afisarea preturilor, clauzele contractuale si claritatea conditiilor propuse.
In perioada urmatoare, companiile care au site-uri web inselatoare vor fi contactate de autoritati si vor fi somate sa rectifice informatiile de pe site sau sa-si clarifice pozitia.
Comisarul Kuneva a avertizat ca va oferi companiilor o perioada de patru luni pentru a raspunde. Pe langa o eventuala actionare in justitie, ea nu va ezita sa numeasca sau sa critice companiile care, la expirarea termenului respectiv, nu vor fi luat masuri pentru a adapta site-urile la legislatia UE.
Verificarea Comisiei Europene s-a axat pe trei practici esentiale:
Indicarea clara a preturilor: O indicare clara a pretului total ar trebui sa reiasa din pretul global prezentat initial pe un site web, cu alte cuvinte costurile suplimentare cum ar fi taxele, comisioanele pentru rezervare sau pentru plata cu cartea de credit ar trebui sa fie indicate in mod clar inca de la inceput si sa nu fie adaugate intr-o etapa ulterioara a rezervarii.
Disponibilitate: Orice conditii legate de oferta, in special limitarile in ceea ce priveste disponibilitatea ofertei, trebuie sa fie indicate in mod clar. Preturile si ofertele speciale sunt folosite deseori pentru a atrage consumatorii in cadrul procesului de rezervare a unui bilet de avion – in realitate nu exista decat un numar foarte limitat de locuri disponibile pentru oferta careia i s-a facut publicitate.
Clauze contractuale loiale: Clauzele contractuale generale trebuie sa fie clar specificate, usor accesibile si loiale. Practicile neloiale includ, de exemplu, o asigurare obligatorie pentru o oferta, atunci cand consumatorii trebuie sa deselecteze o clauza de asigurare in loc sa o selecteze. Clauzele contractuale si conditiile trebuie sa fie disponibile in limba consumatorului.
Click pe tabel pentru a mari imaginea
Sursa: AP