Proiectul vizează ameliorarea accesibilităţii celui de al şaptelea oraş ca mărime din România, în beneficiul industriei, afacerilor şi turismului. În timpul realizării proiectului ar urma să se creeze 740 de joburi.

‘Această investiţie este un exemplu pentru modul în care fondurile regionale ale UE pot îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale cetăţenilor, ajutând în acelaşi timp regiunile să devină locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructură de transport sigură este fundamentală, nu numai pentru funcţionarea pieţei interne a UE, ci şi pentru bunăstarea economică şi socială a populaţiei’, a declarat comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.

Citiți și:

De ce a ajuns Brașovul cel mai mare nod rutier

Investiţia se derulează prin Programul Operaţional Sectorial Transport în cadrul axei prioritare ‘Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în scopul realizării unui sistem de transport naţional sustenabil’. UE va cofinanţa proiectul cu 82,7 milioane de euro de la FEDR, investiţia totală ridicându-se la 120 de milioane de euro.

Proiectul urmează să fie implementat până în martie 2015 şi este alcătuit din trei secţiuni. Prima este de 7,29 km şi vizează construcţia segmentului de drum ocolitor între DN1 şi DN11, a doua are o lungime de 4,92 km şi realizează conexiunea dintre DN11 şi DN13, iar ultima, de 6,34 km, va asigura legătura dintre DN13 şi DN1.

Porțiunea de 6,34 kilometri a fost deschisă traficului la începutul acestei luni, eveniment la care a participat și directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
Potrivit datelor companiei, contractul de lucrări a fost atribuit firmei Vectra Service, iar consultanţa este asigurată de firma Egis România.
Valoarea totală a contractului este de 97,6 milioane de lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Conform acelorași date, diferenţa a fost asigurată de la bugetul de stat.