Comisia Europeană aprobă preluarea HyVia de Renault și Plug Power France

hidrogen

SURSA FOTO: Dreamstime

Comisia Europeană aprobă preluarea HyVia de către Renault și Plug Power France. Joint venture-ul are ca obiectiv producerea de vehicule ușoare propulsate cu hidrogen și stații de realimentare.

Comisia Europeană aprobă preluarea HyVia de către Renault și Plug Power France

Comisia Europeană a aprobat preluarea HyVia de către Renault și Plug Power France, conform reglementărilor UE privind fuziunile. Tranzacția are ca principal obiectiv producerea și aprovizionarea de vehicule comerciale ușoare propulsate cu celule de hidrogen și stații de realimentare.

Comisia Europeană a evaluat tranzacția și a concluzionat că aceasta nu ridică probleme de concurență, datorită poziției limitate pe piață a companiilor implicate. Renault și Plug Power au semnat un acord în 2021 pentru a lansa o societate mixtă 50-50, concentrându-se pe cercetare și dezvoltare, producție și vânzare de vehicule alimentate cu pile de combustie și soluții la cheie pentru hidrogen.

Săptămâna trecută, Plug Power a implementat 13 stații de alimentare cu hidrogen în Europa, îmbunătățind infrastructura pentru aplicații de manipulare a materialelor și mobilitate. Aceste stații sprijină clienți importanți precum Amazon și parteneriatul HyVia cu Renault, marcând un progres semnificativ în alimentarea cu hidrogen.

Potrivit Benzinga Pro, acțiunile Plug Power au pierdut peste 76% din valoare în ultimul an. La ultima verificare de luni, acțiunile Plug erau în scădere cu 1,47%, ajungând la 3,02 dolari.

Vehiculele pe hidrogen, o alternativă la cele electrice

Constructorii din întreaga lume, cum este şi Renault, proprietarul Dacia, se concentrează pe extinderea ofertei de vehicule electrice şi pe hidrogen, în cadrul planurilor industriei de a deveni mai prietenoasă cu mediul.

Vehiculele pe hidrogen sunt un tip de vehicule electrice, chiar dacă se bazează pe o celulă de combustibil care transformă hidrogenul în electricitate la bordul vehiculului.

Hidrogenul a ajuns în lumina reflectoarelor în Europa, unde miniştrii Mediului vor să reducă emisiile de CO2 ale camioanelor cu o treime până în 2030, comparativ cu nivelul din 2019, ameninţând cu interzicerea vehiculelor diesel şi taxe mai mari, dar promiţând o reducere cu până la 75% a taxelor de drum pentru vehiculele ecologice.

Chiar dacă sunt mai scumpe decât vehiculele electrice pe bază de baterii, vehiculele care utilizează celule de combustibil pe hidrogen ar putea profita de pe urma dorinţei Europei de a pune la punct o industrie de talie mondială în jurul tehnologiei mobilităţii cu hidrogen.