Premierul Victor Ponta a confirmat informaţiile transmise de agenţie, precizând că problema este generată de faptul că miniştrii PDL au atribuit un contract cu dedicaţie unei firme apropiate lor.
“Nu ştiu dacă am voie să vă dau toate datele, eu le am, evident. Pierdem o mulţime de bani şi oprim o bucată de autostradă extrem de importantă, bucata Arad-Nădlac, pentru că PDL şi miniştrii de atunci au dat cu dedicaţie contracte la firma apropiată lor, care firmă a luat banii şi…", a spus Ponta la Antena 3, informează mediafax.ro.
Întrebat dacă nu era o firmă a lui Nelu Iordache, premierul a răspuns afirmativ. "Păi, vedeţi că ştiţi. Da, aia e, despre asta este vorba", a spus Ponta.
Doar că firma Romstrade este mai apropiată de liderii PSD şi aşa cum aţi putut citi în urmă cu două săptămâni, Nelu Iordache a reuşit să-şi numească omul de încredere în fruntea CNADNR, tocmai pentru a-i facilita unele avantaje în contractele de construcţie de drumuri şi autostrăzi atribuite de autorităţile statului.
Evenimentul zilei şi Capital a dezvăluit că Mihail Başulescu, care s-a aflat la conducerea CNADNR în perioda Guvernului Năstase, atunci când a fost atribuit cel mai păgubos contract al statului – construcţia Autostrăzii Transilvania către americanii de la Bechtel -, a fost în ultimele luni director tehnic în cadrul Ronstrade, iar de când a fost numit, în iunie 2012, director general al CNADNR, compania a încheiat mai multe acte adiţionale la contractele în derulare cu Romstrade. În urma dezvăluirilor EVZ, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, l-a eliberat din funcţie pe Mihail Başulescu pe motiv că “au fost înregistrate întârziei la proiectele de construcţie de autostrăzi” (sîc).
Romstrade, cel mai întârziat constructor de pe coridorul IV
Posibilitatea întreruperii plăţilor pentru autostrada Nădlac-Arad este menţionată într-un document oficial obţinut de Mediafax şi redactat după discuţia pe care ambasadorul României la UE, Mihnea Motoc, a avut-o în urmă cu zece zile, la 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politică Regională al Comisiei Europene) şi Angela Martinez-Sarasola, şefa Unităţii pentru România din cadrul acestui directorat. În această discuţie, reprezentanţii Comisiei Europene au transmis mai multe nemulţumiri în contextul existenţei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.
"În ceea ce priveşte POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat că, în contextul identificării unor iregularităţi şi a unor suspiciuni de fraudă, în prezent se află în pregătire o scrisoare cu privire la întreruperea uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de lucrări legat de construcţia unei autostrăzi", se arată în document.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
În luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reproşat constructorilor autostrăzii Nădlac-Arad întârzieri la derularea lucrărilor, el cerându-le să îşi dubleze capacităţile de lucru pentru a finaliza asfaltarea în acest an, scrie mediafax.ro.
De întârzierile la acest proiect a relatat şi Capital aici. Aşa cum se poate vedea şi din răspunsul CNADNR remis Capital la finele lunii mai, cel mai întârziat proiect de pe coridorul IV şi care au fost atribuite în vara anului trecut este cel cu Romstrade.