Comisia Europeană ar putea întrerupe plăţile solicitate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădlac –Arad construit de o asociere condusă deRomstrade, compania patronată de omul de afaceri Nelu Iordache, potrivit unor informaţii transmise de Mediafax.
Premierul Victor Ponta a confirmat informaţiile transmise de agenţie, precizând că problema este generată de faptul că miniştrii PDL au atribuit un contract cu dedicaţie unei firme apropiate lor.
“Nu ştiu dacă am voie să vă dau toate datele, eu le am, evident. Pierdem o mulţime de bani şi oprim o bucată de autostradă extrem de importantă, bucata Arad-Nădlac, pentru că PDL şi miniştrii de atunci au dat cu dedicaţie contracte la firma apropiată lor, care firmă a luat banii şi…", a spus Ponta la Antena 3, informează
Întrebat dacă nu era o firmă a lui Nelu Iordache, premierul a răspuns afirmativ. "Păi, vedeţi că ştiţi. Da, aia e, despre asta este vorba", a spus Ponta.
Doar că firma Romstrade este mai apropiată de liderii PSD şi aşa cum aţi putut citi în urmă cu două săptămâni, Nelu Iordache a reuşit să-şi numească omul de încredere în fruntea CNADNR, tocmai pentru a-i facilita unele avantaje în contractele de construcţie de drumuri şi autostrăzi atribuite de autorităţile statului.
Romstrade, cel mai întârziat constructor de pe coridorul IV
Posibilitatea întreruperii plăţilor pentru autostrada Nădlac-Arad este menţionată într-un document oficial obţinut de
"În ceea ce priveşte POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat că, în contextul identificării unor iregularităţi şi a unor suspiciuni de fraudă, în prezent se află în pregătire o scrisoare cu privire la întreruperea uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de lucrări legat de construcţia unei autostrăzi", se arată în document.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
În luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reproşat constructorilor autostrăzii Nădlac-Arad întârzieri la derularea lucrărilor, el cerându-le să îşi dubleze capacităţile de lucru pentru a finaliza asfaltarea în acest an, scrie mediafax.ro.
De întârzierile la acest proiect a relatat şi Capital