Joi, 13 ianuarie, Comisia Europeană a anunţat că nu este de acord cu tranzacţia dintre Hyundai Heavy Industries şi Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, care ar fi dus la crearea celui mai mare constructor mondial de nave. Care au fost temerile invocate de oficialii de la Bruxelles?
Comisia Europeană nu este de acord cu crearea uneia dintre cele mai mari companii din lume!
Comisia Europeană se opune tranzacţiei dintre Hyundai şi Daewoo
Este vorba despre cel mai mare constructor mondial de nave, care ar apărea în urma preluării de către Hyundai Heavy Industries a rivalei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd.
Joi, 13 ianuarie, Comisia Europeană a respins această preluare, oficialii europeni vorbind despre temeri că această tranzacţie ar afecta concurenţa, notează agenţia Reuters.
Compania sud-coreeană Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo în 2019, unul dintre motive fiind nevoia de a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Hyunday a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie.
În urma deciziei de astăzi, compania a informat că ar putea contesta hotărârea Comisiei Europene şi a criticat faptul că Executivul comunitar s-a concentrat pe cotele de piaţă.
Tranzacţia a fost deja aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.
Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia luată la nivelul Uniunii Europene.
Argumentele oficialilor europeni
Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi.
Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Executivului comunitar, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.
Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie, iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, transmite Comisia.
„Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Ultima oară când Comisia Europeană a blocat o tranzacţie s-a întâmplat în 2019, atunci când Thyssenkrupp şi Tata Steel doreau să formeze o societate mixtă. Motivul invocat: temerile că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor.