În cazul Deutsche Post, executivul comunitar a aprobat o compensaţie de 5,6 miliarde de euro acordată de Germania pentru perioada 1990-1995 pentru acoperirea costurilor serviciului poştal universal. Totuşi, Bruxelles-ul a decis că Germania trebuie să recupereze ajutor incompatibil în valoare de un miliard de euro rezultând din combinaţia dintre preţuri reglementate ridicate şi subvenţii pentru pensii. Ajutorul a plasat Deutsche Post într-o poziţia mai bună decât companiile concurente.
Pentru compania Bpost, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de 3,8 miliarde de euro de care fosta companie De Post-La Poste, actualmente Bpost, a beneficiat prin reforma sistemului de pensii din Belgia, din 1997.
Executivul comunitar a dispus totuşi ca Belgia să recupereze 417 milioane de euro reprezentând ajutor considerat incompatibil, întrucât compensaţiile anuale primite în perioada 1992-2010 au dus la situaţia de supracompensare.
În ceea ce privește compania franceze La Poste, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 1,9 miliarde de euro plătit de Franţa pentru a finanţa o parte din costurile serviciilor publice, inclusiv pentru cele în zone îndepărtate, pentru perioada 2008-2012.
De asemenea, Bruxelles-ul a aprobat un ajutor de 52 de milioane de euro acordat de Grecia pentru compania Hellenic Post (ELTA) pentru a contribui la finanţarea modernizării serviciilor poştale publice până în anul 2021, prin care se extind aceste servicii pe întregul teritoriu al Greciei.
Obiectivul controlului ajutoarelor de stat în sectorul poştal este de a apăra şi consolida beneficiile pieţei deschise pentru cetăţeni şi companii. În anul 2009, sectorul serviciilor poştale din UE a avut o cifră de afaceri de 72 de miliarde de euro, reprezentând 0,62% din PIB-ul Uniunii. În Uniunea Europeană, aproximativ 1,5 milioane de persoane lucrează în serviciile poştale