Comisia Europeană pregătește o directivă care va stabili caracterul opțional al reclamelor "cu adresă" de pe Facebook. "Rog furnizorii de servicii web, în special rețele sociale, să fie mult mai transparenți în legătură cu modul în care operează. Utilizatorii trebuie să știe ce date sunt colectate și în ce scop sunt procesate", a declarat vicepreședinta Comisiei Europene, Viviane Reding.

The Telegraph" a demarat o investigație proprie despre felul în care rețeaua socială colectează date personale de la utilizatori. Facebook nu a răspuns imediat la solicitare, însă mai târziu, un purtător de cuvânt a declarat ziarului: "Reclamele sunt personalizate, dar anonime. Nu urmărim oamenii pentru a le da de câștigat celor din publicitate". Acum două luni, Facebook a remediat o breșă de securitate, care permitea urmărirea paginilor navigate de utilizator chiar dacă acesta nu mai era logat pe Facebook.

În 2010, Facebook a câștigat aproximativ 1,86 miliarde de dolari de pe urma conținutului generat de cei circa 600 de milioane de utilizatori ai săi. Acum, Facebook a ajuns la aproximativ 800 de milioane de utilizatori. Potrivit termenilor și conditiilor de pe Facebook, compania este proprietara conținutului pe care utilizatorii îl încarcă pe platforma sa și, implicit, are dreptul să se folosească de aceste date.