Decizie importantă pe piaţa auto din Europa!
Schimbare radicală privind viitorul standard de poluare Euro 7
Comisia Europeană nu va mai cere o reducere drastică a poluării emise de automobile în viitorul standard Euro 7.
Totul este prevăzut într-un proiect legislativ citat de Politico.eu. Proiectul de norme sugerează stabilirea standardelor de emisii pentru autoturisme şi camionete la acelaşi nivel cu cele în vigoare în prezent pentru maşinile pe benzină, în conformitate cu standardul existent Euro 6.
Ca urmare, producătorii auto nu vor mai fi nevoiţi să facă investiţii mari în următorul deceniu pentru a reduce poluarea în următoarea generaţie de maşini cu motoare cu combustie internă.
Acest tip de motoare ar urma să dispară din automobilele noi vândute în Europa până în 2035, potrivit noilor norme aflate în curs de negociere.
„Având în vedere circumstanţele geopolitice şi economice actuale, a fost efectuată o revizuire finală. (…) Acest lucru pune o presiune fără precedent asupra lanţului de aprovizionare cu automobile şi ridică probleme de accesibilitate pentru consumatori, într-un context general de inflaţie ridicată”, a transmis Comisia Europeană în evaluarea introductivă a impactului proiectului său de legislaţie Euro 7, citând creşterea poverii costurilor cu energia şi materiile prime pentru industrie.
Industria auto se opune Euro 7: Va atrage resurse pe care ar trebui să le cheltuim pentru electrificare
Comisia acţionează pentru a „minimiza” costurile asociate cu solicitarea industriei de a dezvolta tehnologii mai puţin poluante pentru motoare, având în vedere că este deja aproape de a stabili un mandat de vânzări cu emisii zero pentru maşinile şi camionetele noi începând cu 2035, ca parte a unei legislaţii separate privind standardele de CO2.
La acest moment, industria auto face lobby împotriva noilor norme Euro 7, argumentând că acestea vor impune noi costuri în acelaşi timp în care producătorii auto investesc în vehicule electrice.
„Din punctul de vedere al industriei, nu avem nevoie de Euro 7, deoarece va atrage resurse pe care ar trebui să le cheltuim pentru electrificare. (…) De ce să folosim resurse limitate pentru ceva pentru o perioadă scurtă de timp? Industria nu are nevoie de aşa ceva şi este contraproductiv”, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, săptămâna aceasta.
De cealaltă parte a baricadei, proiectul Comisiei Europenei i-a uluit pe cei care militează pentru maşini nepoluante.
„Lobby-ul industriei auto s-a opus cu înverşunare Euro 7. Acum, Comisia a cedat în faţa cererilor lor. Profiturile constructorilor de automobile au prioritate faţă de sănătatea a milioane de europeni”, a declarat Anna Krajinska de la ONG-ul ecologist Transport & Environment.
Normele Euro 7 sunt în curs de elaborare de patru ani şi au înregistrat deja întârzieri semnificative. Ele urmează să fie publicate la data de 9 noiembrie.
Acestea vor extinde domeniul de aplicare a normelor privind poluanţii pentru a acoperi particulele fine, împreună cu particulele provenite de la anvelope şi frâne şi poluanţi precum monoxidul de carbon şi oxizii de azot. De asemenea, vor aborda durabilitatea bateriilor.