Mai exact, marți, Comisia Europeană a lansat cereri de propuneri suplimentare pentru a sprijini activităţile de promovare ale acestora. Fondul este de 10 milioane de euro și este disponibil pentru a stimula vânzările de fructe şi legume, de vin, plante vii, produse lactate şi cartofi, informează un comunicat al Executivului comunitar.
Suma este bine calculată. Astfel, jumătate din bani vor fi destinați activităţilor de promovare desfăşurate în comun de către organizaţii de producători din mai multe ţări ale UE, iar cealaltă jumătate, programelor naţionale. În ambele cazuri, promovarea poate avea loc fie în interiorul, fie în afara UE, pentru o perioadă de un an.
Producătorii mai au două luni la dispoziție
Propunerile pot fi înregistrate până la 27 august 2020.
Criza cauzată de pandemia coronavirus a avut un impact semnificativ asupra multor sectoare agroalimentare din UE, în principal din cauza schimbărilor rapide în ceea ce priveşte cererea şi a închiderii restaurantelor, barurilor şi cafenelelor din întreaga UE.
Totodată, cererile de propuneri lansate marţi vin în completarea altor măsuri excepţionale adoptate recent pentru a sprijini anumite tipuri de sectoare agroalimentare. Este pentru prima dată când Comisia utilizează promovarea ca instrument de reacţie la un caz de perturbare gravă a pieţei, se mai arată în comunicat.