Comisia Europeană a cerut rețelelor sociale să eticheteze în mod clar publicitatea politică, dar și postările realizate cu Inteligență Artificială. Autoritatea europeană vrea să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie.
Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică. O altă cerere ține de reducerea conținutului care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie.
Comisia Europeană cere rețelelor sociale să eticheteze publicitatea politică
În această categorie intră postările deepfake generate cu inteligența artificială. Brațul executiv al UE a publicat un regulament pentru marile site-uri înainte de alegerile europarlamentare din această vară.
Bruxelles-ul a devenit deosebit de precaut cu privire la impactul „manipulării” asupra alegerilor europene, conform DW.
„Cu orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt utilizate abuziv pentru a manipula alegerile noastre, salvând în același timp libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru zona digitală, Thierry Breton.
El s-a referit la Legea privind serviciile digitale (DSA) a UE.
UE consideră că publicitatea politică ar trebui să fie etichetată în mod clar
Comisia spune că cele mai mari platforme de social media ar trebui „să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de AI”.
Un exemplu de măsură ar fi „etichetarea clară a conținutului generat de AI”, cum ar fi deepfake-urile.
De asemenea, comisarul european pentru zona digitală a recomandat ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale despre alegeri și să „reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale” pentru a diminua orice risc.
UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”. Mai mult, din 2025 ar urma să intre în vigoare o lege care se anunță a fi mai dură.
Comisia a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme „pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a prezenței la vot”.
Totodată, UE va efectua „teste” cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie. Amintim că alegerile europene au loc în perioada 6-9 iunie.
Bogdan Ivan a oferit mai multe informații despre regulile de reglementare a rețelelor sociale
În altă ordine de idei, Bogdan Ivan a oferit mai multe informații despre regulile de reglementare a rețelelor sociale, care vor afecta TikTok și nu numai.
Ministrul Cercetării spune că TikTok-ul sau orice altă aplicație nu va fi interzisă. Totuși, urmează să fie implementate „niște reguli foarte clare” care vor guverna fenomenul de deepfake (n.red. înlocuirea asemănării unei persoane în mod convingător cu a alteia).
Potrivit ministrului, sunt două paliere. Primul este cel tehnic. În urma unei analize făcute de ministerul nostru cu autoritățile statului în materie de securitate cibernetică, a fost realizată o recomandare prin care aplicația nu va fi instalată pe dispozitive de serviciu din administrația publică.
Al doilea aspect ține de reglementarea inteligenței artificiale și marketingul politic. Este vorba despre o directivă care vizează conținutul care incită la ură și ură împotriva statului.