Capital: Commercial Union a implinit un an de activitate pe 11 octombrie. Cum apreciati piata romaneasca a asigurarilor dupa aceasta perioada ?Catalin Mitu: Ceea ce previzionasem cand am dat drumul operatiunilor pe aceasta piata a fost confirmat de rezultate si de modul in care piata ne-a perceput. Am stiut de la inceput ca este o piata in dezvoltare, are multi pasi de facut pana sa devina o piata matura. Nesiguranta in piata financiara a reprezentat unul din punctele slabe, iar acest lucru s-a
Capital: Commercial Union a implinit un an de activitate pe 11 octombrie. Cum apreciati piata romaneasca a asigurarilor dupa aceasta perioada ?
Catalin Mitu: Ceea ce previzionasem cand am dat drumul operatiunilor pe aceasta piata a fost confirmat de rezultate si de modul in care piata ne-a perceput. Am stiut de la inceput ca este o piata in dezvoltare, are multi pasi de facut pana sa devina o piata matura. Nesiguranta in piata financiara a reprezentat unul din punctele slabe, iar acest lucru s-a si vazut in acest an.
Capital: Ce strategie ati adoptat pentru a anula acest inconvenient?
Catalin Mitu: Strategia noastra a constat in consolidarea companiei Commercial Union si de a crea o imagine de profesionisti in domeniul asigurarilor. Aceasta strategie a avut si are succes in continuare. Obiectivul nostru principal este de a oferi servicii si produse financiare pe termen lung intr-un mediu de siguranta. Increderea clientilor o castigam prin administrarea profesionista a sumelor acumulate si o oferta de produse, care sa raspunda necesitatilor clientilor. Dupa un an de activitate putem spune ca aceasta strategie a dat deja roade, piata ne-a perceput foarte bine, suntem deja vazuti ca o companie ce ofera siguranta.
Capital: Ce pozitie ocupa Commercial Union in Romania?
Catalin Mitu: Conform unor statistici facute chiar de revista Capital, Commercial Union ocupa pozitia a opta dupa valoarea primelor de asigurare incasate la jumatatea anului 2001. Aceasta pozitie reprezinta o dovada pentru clientii nostri, ca serviciile si produsele pe care le oferim raspund necesitatilor lor. In doar opt luni am reusit sa atingem aceasta pozitie, insa ca orice companie cu experienta in domeniul asigurarilor de viata, planurile sunt mult mai ambitioase. Obiectivele noastre vizeaza un loc in primii trei pentru sfarsitul anului 2002 si postura de lider pe piata asigurarilor de viata pe termen mediu, pana in 2004-2005. Sunt planuri ambitioase, dar rezultatele de pana acum si echipa pe care am construit-o ne determina sa consideram ca planurile sunt realizabile. Suntem prima companie de asigurari autorizata conform Legii nr. 32/2000, ceea ce inseamna ca indeplinim toate conditiile impuse de Legea asigurarilor si ca suntem in perfecta legalitate. Locul opt ocupat la jumatatea anului probabil ca s-a schimbat. Cred ca am urcat alte 2-3 trepte, avand in vedere rezultatele din ultimele trei luni. Vanzarile au intrat in trendul pe care noi l-am estimat in planul de afaceri pe 2001.
Capital: Ce specific au produsele oferite de Commercial Union ?
Catalin Mitu: Am dorit, prin produsele pe care le-am adus in piata, sa fim foarte flexibili, astfel incat clientii sa poata sa-si construiasca singuri planul financiar pe care si-l doresc. Ne bazam pe profesionalismul oamenilor din forta de vanzari de a oferi consultanta si de a explica in cele mai mici detalii avantajele si beneficiile produselor noastre. Am inceput cu cinci produse in 2000, prin care acopeream toata gama specifica pietei asigurarilor, de la pura protectie pana la produse cu diverse combinatii intre componenta de protectie si cea de investitii, si mai ales planul de pensii. Acesta din urma fiind produsul pe care noi il vindem cel mai bine pe piata romaneasca, pentru ca populatia a inteles mesajul si atractivitatea unui astfel de produs. In aprilie 2001 am adaugat la oferta noastra inca doua noi produse. Este vorba de un produs pentru copil – ALFA- care raspunde practic tuturor cerintelor si necesitatilor unei familii cu copii si un produs pur de investitii – TETA – care se adreseaza celor care vor sa investeasca pe termen lung intr-un plan financiar cu performante deosebite.
Capital: Ce planuri are compania pentru anul viitor ?
Catalin Mitu: Strategia pentru 2002 a suferit anumite schimbari in urma evenimentelor din SUA si pe pietele financiare internationale. Dar aceste schimbari nu sunt majore. Ne-am propus o crestere a calitatii serviciilor oferite. Vom lucra foarte mult la calitatea portofoliului pe care l-am dezvoltat. Bineinteles, speram ca incepand cu anul viitor sa acoperim mult mai bine regiunile si orasele pe care le consideram piete atractive. In momentul de fata avem 9 agentii si 15 centre de distributie teritoriale. Anul viitor vom creste numarul centrelor de distributie, pentru a asigura acoperirea nationala necesara si bineinteles le vom consolida pe cele existente. Vom avea in aceste centre o echipa de vanzari de aproximativ 1600 de agenti. In ceea ce priveste produsele, vom ramane consecventi si vom dezvolta si lansa cel putin doua noi produse si anul viitor.