Nici până în prezent decidenţii politici nu înţeleg că țara trebuie să beneficieze de un motor de dezvoltare economică şi socială foarte important, care este ignorat, acuză reprezentanții industriei de profil. Ar putea aduce un aport de 10% din PIB.
Aportul turismului la PIB-ul României este nesemnificativ, comparativ cu media Uniunii Europene care se ridică la 10%, deoarece decidenţii politici nu au înţeles că este cea mai atractivă industrie şi poate constitui un motor de dezvoltare economică şi socială pentru întreaga ţară, a declarat joi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Nicolae Demetriade.
„Este mare păcat că nici până în prezent decidenţii politici nu înţeleg cât de mult ar putea să însemne aportul turismului la PIB-ul României. Nu vrem să ne comparăm cu media UE, care este la un nivel de 10% aport în PIB-ul fiecărei ţări, dar încercăm să ne comparăm cu vecinii noştri, care au ajuns pe la 7-8%, iar noi avem procente nesemnificative.
Sperăm, ne dorim, ca în sfârşit, decidenţii politici să se îndrepte şi spre această industrie care întotdeauna a fost considerată o Cenuşăreasă, dar care poate asigura un viitor mai frumos pentru România”, a menţionat Demetriade, la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară.
”Accent pe atragerea turiștilor străini”
Acesta a adăugat că trebuie să se pună accent pe atragerea a cât mai multor turişti străini.
„Nu am reuşit să conştientizăm decidenţii politici că turismul este cea mai atractivă industrie, cea care poate să constituie un motor de dezvoltare economică şi socială pentru întreaga ţară.
La nivelul ANAT încercăm să convingem pe toţi jucătorii din turism să creăm o alianţă a tuturor celor interesaţi să promoveze turismul, o alianţă care să constituie o voce unică în turism, care să vină în faţa guvernanţilor şi să prezinte o platformă cu toate problemele care ar constitui interes pentru toate asociaţiile”, a mai spus Demetriade, conform Agerpres.
Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, aduce românilor dornici de vacanţe oferte pentru toate gusturile şi toate buzunarele, fie că sunt în ţară sau în străinătate, pe plaje exotice, la SPA, fie în călătorii culturale, de aventură sau de business.
Ediţia de primăvară a TTR are loc împreună cu Romhotel – Expoziţie internaţională de echipamente, mobilier şi dotări pentru hoteluri şi restaurante.