‘Explicaţia pentru rezultatele bune obţinute în primul semestru al acestui an este politica Antibiotice de a-şi extinde portofoliul, în ultima perioadă au fost lansate peste 25 de produse noi, dar şi rentabilitatea deosebită a exporturilor, unde a fost atins procentul de 27%’, a declarat Ioan Nani, directorul general al Antibiotice SA.
Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori Bucureşti, valoarea cifrei de afaceri nete înregistrată în primul semestru de Antibiotice SA a fost de 138,5 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului 2010.
Antibiotice şi-a consolidat în primele şase luni poziţia de principal producător de medicamente antiinfecţioase de uz sistemic, înregistrând o creştere de 27% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010. Aport important la cifra de afaceri au avut-o şi medicamentele din clasele sistem nervos central (+7%) şi sistem cardiovascular (+5%), două arii terapeutice în plină dezvoltare în portofoliul Antibiotice, alături de produsele tradiţionale din categoria preparatelor dermatologice şi tract digestiv şi metabolism.
Cifra de afaceri la export a fost obţinută din valorificarea pe plan internaţional a substanţei active Nistatină (58%), a produselor finite (38%) şi din realizarea de studii de bioechivalenţă (4%) pentru parteneri externi, în propriul Centru de Evaluare a Medicamentului.
Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice au fost Statele Unite ale Americii, Europa (Franţa, Ungaria, Germania), Asia, Rusia şi alte state membre CSI (Azerbaidjan, Georgia, Moldova). În a doua jumătate a anului 2011, se estimează o creştere a valorii exporturilor comparativ cu anul 2010, prin concretizarea unor proiecte noi de export în statele europene, SUA, Orientul Mijlociu şi Rusia.
În semestrul I 2011, compania Antibiotice s-a situat pe locul patru în topul producătorilor de medicamente generice din România cu o cotă de piaţă de 7,1%, înregistrând o cifră de afaceri netă de 138,5 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de semestrul I 2010.
Piaţa farmaceutică din România în semestrul I 2011 a înregistrat în primul semestru 2011 o creştere valorică (preţ de distribuţie) de 3,63% faţă de semestrul I 2010. Din punct de vedere cantitativ (unităţi indivizibile), piaţa totală a înregistrat o scădere de 4,64%.