Scandalul din Bulgaria a fost declanșat în momentul în care zvonul inițial a fost confirmat de oficiali ai Ministerului Transporturilor și ai BDZ. Conform acestora, cele 50 de garnituri Siemens, electrice și diesel, achiziționate în 2003, trebuiau plătite, în rate, până în 2017. Deși ratele au fost plătite de bulgari, un alt punct din contractul cu KfW a dus la solicitarea germanilor de a primi trenurile înapoi. Conform agenției Novinite, oficialii bulgari au reziliat contractul de asigurare încheiat cu Allianz Bulgaria încheind un altul cu Bulstrad fără a consulta, așa cum prevedea contractul, partea germană.
În eventualitatea în care BDZ va pierde cele 50 de trenuri Siemens, activitatea de transport feroviar din statul vecin va fi puternic disturbată. Rămânând doar cu garnituri sovietice din anii 70, BDZ nu va mai putea deservi multe dintre liniile-navetă din jurul Sofiei și este chiar posibil să fie nevoită să declare falimentul, menționează Novinite.
Compania bulgară de transport feroviar, aproape de colaps
12 octombrie 2011, 09:33
Ultima modificare în 12 octombrie 2011, 12:33
Un contract cu banca germană KfW, încălcat de partea bulgară, împinge compania de transport feroviar BDZ către colaps. 50 de garnituri de tren moderne vor fi puse sub sechestru.
Etichete: bulgaria,
contract,
siemens,
tren
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Fostul lider ţărănist, Ion Diaconescu, a murit
- O fi de bine? Bancherii au ajuns mai catolici decât Papa
- Război fulger Carrefour Market – Mega Image pentru ocuparea Capitalei
- Selecția managerilor privaţi la CFR Marfă şi TAROM, coordonată de Banca Mondială
- Austria este pregătită pentru o nouă criză a băncilor
- Gheorghe Ialomiţianu: „O nouă recesiune depinde de ce se întâmplă în Europa”
- Acte normative publicate în data de 11 octombrie
- Câţi kilometri de autostradă a construit fiecare stat din UE în ultimii 20 de ani. Vezi pe ce loc e România
- România are nevoie de 7 mld. euro şi de 20 de ani ca să reabiliteze toate blocurile
- Se mai prăbuşeşte un ansamblu rezidenţial: Alpha Bank a cerut insolvenţa Asmita Gardens