Compania canadiană Rogers își creditează clienții cu 5 zile de servicii după o întrerupere masivă a serviciului

Rogers Communications Inc va credita clienții cu echivalentul a cinci zile de servicii, a anunțat marți, după ce operatorul canadian de telecomunicații a suferit o pană majoră care a paralizat săptămâna trecută serviciile bancare și de urgență din țară.

Rogers a fost supusă la presiuni din partea guvernului canadian, a clienților și a politicienilor din cauza defecțiunii fără precedent de vinerea trecută, care a durat 19 ore. Marți, autoritatea de reglementare în domeniul telecomunicațiilor a ordonat Rogers să răspundă în termen de zece zile la întrebările sale cu privire la întreruperea rețelei care a afectat milioane de canadieni.

„Știm că trebuie să le recâștigăm încrederea și, ca un prim pas, le vom acorda clienților noștri echivalentul a cinci zile de servicii„, a declarat Rogers într-un comunicat, marți seara târziu.

Rogers, care are aproximativ 10 milioane de abonați la serviciile de telefonie mobilă și 2,25 milioane de abonați la serviciile de internet cu amănuntul, va trebui să crediteze clienții cu sume cuprinse între 65 și 75 de milioane de dolari canadieni în trimestrul al treilea din cauza întreruperii, a estimat Scotiabank într-o notă de luni. Compania a raportat un venit net de 1,56 miliarde de dolari canadieni în 2021.

Defecțiunea a ridicat mai multe semne de întrebare

Defecțiunea, care a perturbat și zborurile, a pus sub semnul întrebării preluarea de către Rogers a Shaw Communications, în valoare de 20 de miliarde de dolari canadieni (15,4 miliarde de dolari). Această tranzacție a fost blocată de agenția antitrust, care a afirmat că ar diminua concurența în țară, unde clienții plătesc printre cele mai mari facturi de telecomunicații din lume, scrie Reuters.

Rogers trebuie să ofere o explicație detaliată cu privire la „de ce” și „cum” a avut loc întreruperea și ce măsuri pune în aplicare compania pentru a preveni viitoarele întreruperi, a precizat într-o declarație Comisia canadiană pentru radio-televiziune și telecomunicații (CRTC).

CRTC a adresat Rogers mai mult de 50 de întrebări punctuale legate de această întrerupere, iar compania are termen până la 22 iulie pentru a oferi răspunsuri, după care CRTC va decide ce măsuri suplimentare trebuie luate.

„Evenimentele de o asemenea amploare care paralizează porțiuni din economia țării noastre și pun în pericol siguranța canadienilor sunt pur și simplu inacceptabile”, a declarat CRTC.

Rogers nu a răspuns la o solicitare prin e-mail cu privire la cererea CRTC.

A început o anchetă în acest sens

Luni, ministrul canadian al Industriilor, François-Philippe Champagne, a anunțat o anchetă privind întreruperea rețelei

În urma întreruperii, firma de servicii de plată Interac a decis să adauge un furnizor de rețea suplimentar pentru a-și asigura operațiunile împotriva viitoarelor întreruperi.

Consiliul de retail din Canada, care numără aproape 45 de mii de comercianți cu amănuntul printre membrii săi, a declarat pentru Reuters că este în curs de cuantificare a impactului financiar al întreruperii rețelei de vineri asupra membrilor săi.

Federația canadiană a întreprinderilor independente (Canadian Federation of Independent Business – CFIB), care numără 95 de mii de întreprinderi mici printre membrii săi, a declarat că impactul întreruperii de la Rogers asupra micilor întreprinderi „a fost uriaș” din cauza pierderilor de vânzări pe site-urile de comerț electronic.