BlackBerry, care nu a reuşit să concureze cu telefoanele mobile inteligente iPhone de la Apple şi Galaxy de la Samsung şi alte modele care folosesc sistemul de operare Android de la Google, a raportat o pierdere netă de 84 milioane de dolari, sau 16 cenţi pe acţiune, în perioada martie-iunie 2013. În perioada similară din 2012 compania canadiană înregistra pierderi de 518 milioane de dolari, sau 99 de cenţi pe acţiune.
Excluzând elementele excepţionale, BlackBerry a raportat pierderi din operaţiunile continue de 67 milioane de dolari, sau 13 cenţi pe acţiune, la venituri de 3,1 miliarde de dolari. Analiştii se aşteptau la un profit de 6 cenţi pe acţiune, la venituri de 3,36 miliarde de dolari.
Anul acesta BlackBerry a lansat două noi smartphone-uri, Z10 şi Q10, prin care speră că-şi va redresa situaţia financiară. Compania a anunţat că a livrat 6,8 milioane de telefoane mobile inteligente în perioada martie-iunie 2013, în creştere cu 13% comparativ cu precedentele trei luni.
Investitorii cer de mai multe luni un nou lider care să revitalizeze linia de produse a RIM şi să resusciteze imaginea companiei. RIM, cândva cea mai valoroasă companie din Canada cu o valoare de piaţă de peste 80 de miliarde de dolari, are în prezent o valoare de piaţă de 8,9 miliarde de dolari.