CEO-ul grupului Naspers, lider pe piețele emergente, cu operațiuni în 133 de țări și venituri anuale ce depășesc 5,3 miliarde dolari, Koos Bekker a declarat într-un interviu pentru Bloomberg că intenţionează să cumpere între 10 şi 20 de companii din Europa de Est până în luna martie a anului viitor. “Vedem oportunităţi în ceea ce priveşte comerţul online, mai ales în Europa de Est”, a declarat Bekker.

Naspers a cheltuit 227 de milioane de dolari, anul trecut, achiziţionând patru companii, iar în prezent dispune de un beget de 1.19 miliarde de dolari pentru achiziţii.

Anul acesta, Naspers a achiziţionat Netretail SRO, un retailer online, Internet Mall AS, un magazin online de electrocasnice din Praga şi a investit în Resolva.me, un site brazilian. De asemenea, Naspers a achiziţionat 70% din eMAG. Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMAG și actuala sa echipă de management. “Suntem încântați să demarăm lucrul alături de echipa de la eMAG. Prin rezultatele și realizările pe care le-au avut până în prezent, eMAG s-a dovedit a fi un adevărat lider în inovație și implementare de comerț online. Suntem nerăbdători să lucrăm împreună în anii ce vor urma pentru dezvoltarea și extinderea operațiunilor pe piața de online din regiune”, a declarat Cristina Berta, Head of M&A Naspers Europe.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia şi Europa Centrală. Compania înregistrează o cifră de afaceri de 5,3 miliarde dolari în ultimul an financiar  și este evaluată la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde dolari.  În China şi Rusia grupul Naspers deţine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori înregistrați) şi Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia). La nivel local Naspers deţine PayU România, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro şi este unul dintre acţionarii Fashion Days.