Renumitul brand elvețian Caran d’Ache – cu vânzări de peste 66 mil. euro -, a intrat în România via Exenza Concept, distribuitorul exclusiv. Situat pe Calea Victoriei 118, investiția în primul monobrand din țară (60 mp) se ridică la 100.000 de euro.
“Piața românească este una promițătoare pentru companiile de lux. Românii sunt sensibili la calitate și artă”, este de părere Maxime Vignal, director zonal de vânzări la Caran d’Ache. Încă de la începuturile sale în 1915, brandul elvețian a explorat o gamă largă de instrumente de scris, iar, astăzi, este singura companie din lume care oferă o gamă atît de largă de instrumente pentru scris și creație (creioane, pixuri, stilouri, pixuri cu bilă și cerneluri).
Magazinul din București expune și una din cele mai recente invenții ale companiei, instrumentul unic Caelograph (foto), pe suprafața căruia poate fi studiată, la orice oră și dată, poziția celor 51 de constelații și 353 de stele vizibile din emisfera nordică. Maeștrii meșteșugari ai Caran d’Ache au lucrat îndeaproape cu un astronom pentru a produce aceste obiect unic. Prețul unui Caelograph ajunge la 18.859 de lei.
”Distribuim brandul de doi ani pe piața locală și am constatat că are mulți cunoscători și chiar colecționari. Consumatorul român este foarte exigent, mai ales când vine vorba de produse de lux. În șase luni vrem să ne recuperăm investiția, după care avem în plan să mai deschidem un magazin mai mare, de 100-150 mp, într-un mall din București”, spune Cristina Tudor, managing partner la Exenza Concept.
Fondată ca ”Fabrique Genevoise des Crayons” în 1915, compania Caran d’Ache a adoptat numele actual în 1924, când a fost preluată de Arnold Schweitzer. Numele brandului provine de la preudonimul faimosului desenator francez Emmanuel Poire, cunoscut ca unul din părinții benyilor desenate). Poire își semna desenele ”Caran d’Ache” – o adaptare în franceză după ”karandaș”, cuvântul din limba rusă pentru ”creion”.
Caran d’Ache este o afacere de familie din 1930, când familiile Hubscher și Reiser au devenit acționari. Azi, compania este condusă de Carole Hubscher, reprezentantă a celei de-a patra generații. Compania a inventat primul creion mecanic cu agrafă metalică (1929) și primul creion cu mină solubilă (1931). În 1953 a lansat Ecridor, primul pix cu libă al companiei, iar în 1970, Madison, primul stilou.
În 1982 , Caran d’Ache achiziționează tehnica unică e smălțuire chinezească și o dezvoltă intern. În 1999, este lansat Modernista, prima ediție limitată a brandului, ce ajunge în Cartea Recordului ca cel mai scump stilou din lume.