Japonezii de la Sharp au inaugurat astăzi filiala din România, iar noua companie se va concentra pe comercializarea electronicelor de larg consum, aparatură audio-video şi electrocasnice.
Extinderea Sharp pe piața din România, alături de înființarea mai multor filiale europene Sharp, face parte din strategia de dezvoltare a activităților companiei japoneze pe mai multe piețe din regiunea Europei de Est. “Decizia de a crea filiala Sharp Electronics din România a fost luată în urma unei serii de observaţii şi analize privind potenţialul pieţei locale. Schimbările economice și mediul favorabil investiţiilor reprezintă argumente în plus care au influenţat decizia noastră de a extinde afacerile Sharp în România”, a declarat Jacek Klekowski, preşedintele Sharp Electronics pentru Europa de Est.
Gama de produse pe care filiala Sharp din România o va comercializa pe piața locală include electronice de larg consum şi electrocasnice: televizoare LCD, echipamente audio, frigidere, congelatoare, cuptoare cu microunde, cuptoare cu aburi Steamwave, aparate de aer condiționat, purificatoare şi umidificatoare de aer.
Televizoarele reprezintă cel mai important segment pentru compania japoneză, acestea reprezentând 60-70% din afacerile Sharp în ţara noastră. Compania are o cotă de 2% pe piaţa locală de TV, însă este lider pe diagonalele mari. “Suntem numărul unu în România, în Europa şi în lume pe segmentul de TV cu diagonale mari (n.r. începând de la 60 de inch -153 cm). În România avem o cotă de 47%”, a declarat Bogdan Pasat, manager de Marketing şi vânzări în cadrul Sharp România.
Filiala Sharp, cu sediul în Lake View, care va avea 4 angajaţi, ţinteşte o cotă de piaţă de 5% din piaţa de televizoare în următorii 2-3 ani şi atingerea unei cifre de afaceri de 8-10 milioane euro.
”Până acum, produsele Sharp au fost comercializate pe piaţa din România printr-o reţea de distribuitori. Odată cu intrarea directă a Sharp Electronics pe piaţa din România, activităţile de marketing și comunicare ale companiei se vor evidenţia”, adaugă Pasat. Produsele Sharp se găsesc în toate magazinele de retail şi în toate magazinele online.
Piaţa televizoarelor va rămâne la acelaşi nivel ca anul trecut, 700.000 de unităţi, este de părere Bogdan Pasat (foto).