Centrul de instruire al Bosch Service Training din Plochingen, în apropiere de Stuttgart (Germania), dezvoltă cursurile și instruiește anual peste 3.500 de angajați ai service-urilor auto. Pentru prima dată, Bosch va utiliza tehnologia inovatoare a Realității Augmentate pentru cursurile tehnice de service auto, sporind practic transparența conținutului acestora pentru participanți.
Din culisele instruirii viitorului
În cadrul târgului Automechanika din Frankfurt, Bosch a oferit cursuri zilnice acreditate despre motoarele de înaltă tensiune. Tehnicienii în mecatronica autovehiculelor au avut ocazia să se familiarizeze cu noua tehnologie de instruire, gratuit, după înregistrare prealabilă. Cu ajutorul Realității Augmentate, participanților le-au fost explicate diferențele dintre autovehiculele hibrid și complet electrice, funcțiile și caracteristicile diverselor componente de înaltă tensiune, precum și strategiile de remediere a defecțiunilor, printre altele. Descrierea transparentă, pe bază de Realitate Augmentată, le oferă inginerilor de mecatronică informații detaliate cu privire la structura și funcționalitatea componentelor de înaltă tensiune.
În afară de informațiile referitoare la componentele autovehiculelor electrice, participanților li s-au oferit detalii interesante privind training-ul viitorului. Cu ajutorul experților de la fața locului, participanții vor putea experimenta live noua metodă de instruire bazată pe Realitate Augmentată.
Diferite scenarii de training utilizând Realitatea Augmentată
Începând din toamna/iarna anului 2018, Bosch va oferi primul training de service care va folosi Realitate Augmentată. Cele două zile de formare pentru „tehnicieni specializați în sisteme de înaltă tensiune – lucrul pe autovehicule în condiții de siguranță”, vor fi susţinute la la centrele Bosch Training Service din Plochingen (Germania) și Ballerup (Danemarca). Odată ce vor trece examenul final, ucenicilor li se va permite să întrerupă alimentarea cu energie a sistemelor de înaltă tensiune ale autovehiculelor hibride, electrice, cu celule de carburant și să lucreze cu componentele de înaltă tensiune. De asemenea, este planificat încă un curs de instruire pe bază de Realitate Augmentată, pentru „calibrarea sistemelor de asistență pentru șofer”.
Bosch a dezvoltat o Platformă de Realitate Augmentată (CAP) special pentru aplicațiile de AR. Aceasta permite publicarea de conținut și aplicații noi – în special în domeniul instruirii – indiferent de dispozitivul utilizat. Platforma compilează datele necesare pentru fiecare aplicație AR, primind conținut stocat local sau central. Aceasta permite chiar și implementarea diferitelor scenarii de training. În „Modul Instructor”, instructorul controlează dispozitivele participanților și decide ce caz va fi afișat pe dispozitivele acestora. Totuși, fiecare participant își menține o perspectivă diferită – de exemplu, asupra compartimentului motorului. Întregul grup de participanți și fiecare dintre aceștia pot urmări activ explicațiile pe care le dă instructorul pentru fiecare situație de instruire. În „Modul Ucenic”, instructorul poate accesa dispozitivul oricărui participant. Astfel, acesta poate oferi sfaturi și recomandări utile și poate explica în mod clar următorii pași.
Realitatea Augmentată (AR) completează realitatea prin suprapunerea de informații suplimentare utile. Dacă angajatul din service-ul auto îndreaptă camera de la telefon sau tabletă – sau chiar de la ochelarii inteligenți – înspre o zonă din compartimentul motorului ce prezintă informații AR, pe imaginea reală vor apărea explicații, obiecte 3D sau videoclipuri. Astfel, tehnologia AR va indica structurile din spatele panourilor, de exemplu, seturile de cabluri din spatele planșei de bord.