Supranumite „telefoanele bogaților”, aparatele produse sub marca Vertu au fost ani de-a rândul piese aflate obligatoriu în posesia celor cu buzunare largi și pline. Apreciată pentru telefoanele inteligente în carcasa cărora erau încrustate pietre prețioase, compania a întâmpinat în ultimii ani tot mai multe dificultăți financiare. Asta în ciuda faptului că, de exemplu, cel mai ieftin smartphone din gama „Signature” are un preț de 12.500 de euro, iar un model cu carcasa din aur de 18 carate atinge suma astronomică de 44.300 de euro.
Conform presei britanice, lichidarea companiei va lăsa pe drumuri peste 200 de persoane, iar motivul declinului rapid a fost intrarea pe piață a marilor companii producătoare de telefoane mobile cu ediții speciale sau chiar piese executate la comandă. Adică exact zona de business a Vertu.
Marca Vertu a fost inițiată de Nokia în 1988 și vândută apoi unei companii chineze în 2012. Înțelegând că utilizarea sistemului de operare Symbian nu are viitor, acesta a decis să echipeze telefoanele cu sisteme Android dezvoltate de Google. În luna martie a acestui an, în plin proces de reorganizare, Vertu a fost din nou vândută unui expat turc din Paris, Hakan Uzan. Deși acesta a încercat să redreseze compania printr-o investiție de 1,8 milioane de lire sterline s-a trezit rapid cu un deficit contabil de 128 de milioane de lire sterline. Ca urmare a acestor pierderi, proprietarul a decis să anunțe lichidarea firmei păstrând însă marca, licențele și tehnologiile înregistrate de-a lungul timpului.