Comerţul online este mai dezvoltat în SUA decât în oricare altă ţară, iar pentru a face faţă milioanelor de comenzi nu ai cum să faci faţă decât apelând la roboţi.
Atunci când ai de procesat comenzi pentru 36,8 milioane de produse este evident că nici dacă angajezi 80.000 de oameni, lucru pe care cei de la Amazon, cel mai mare magazin online din lume, l-au făcut, nu ai cum să faci faţă.
Compania Amazon cu sediul în Seattle, SUA, are 109 centre de livrare în întreaga lume. În zece dintre acestea lucrează 15 mii de roboţi. Un singur centru de livrare are o suprafaţă egală cu cea a 28 de terenuri de fotbal american. Pentru a lua fiecare produs de pe raft şi pentru a-l ambala compania foloseşte 3.000 de roboţi care navighează prin hala imensă scanând coduri de bare. Aceşti roboţi reduc costurile de operare cu 20%.
Ambiţia CEO-ului Jeff Bezos este aceea de a livra coletele cu ajutorul dronelor, iar acest lucru va fi posibil într-u viitor nu prea îndepărtat. Amazon estimează venituri cuprinse între 27,3 şi 30,3 miliarde de dolari în acest trimestru, cu 18% mai mari decât perioada similară a anului trecut.