Xiaomi a reuşit această performanţă după ce a reuşit să îşi devanseze concurenţii pe piaţa chineză, datorită telefoanelor ieftine dotate cu funcţii high-end.
Fondatorul Xiaomi, Lei Jun, dezvoltă compania din Beijing pe plan internaţional, prin lansarea vânzărilor în India şi Singapore, obiectivul fiind intrarea pe 10 noi pieţe.
Xiaomi fabrică telefoane care funcţionează cu sistemul de operare Android al Google şi menţine costurile la un nivel scăzut prin comercializarea aparatelor direct pe Internet, pentru anul viitor având ca obiectiv creşterea de cinci ori a vânzărilor, la 100 de milioane de unităţi.
"Xiaomi a avut performanţe strălucite în trimestrul al treilea. Modelele de telefoane cu sistem Android ale Xiaomi sunt extrem de populare pe piaţa chineză. Următorul pas al Xiaomi este piaţa internaţională", a declarat Neil Mawston, director general la Strategy Analytics.
Cota Samsung pe piaţa globală a scăzut la 24,7% în trimestrul al treilea, de la 35% în urmă cu un an. În cazul Apple, cota de piaţă a scăzut la 12,3%, de la 13,4%.
Topul primilor cinci mari producători de smartphone-uri la nivel mondial este completat de LG Electronics (Coreea de Sud), cu o cotă de piaţă de 5,2%, şi Huawei Technologies (China), cu 5,1%.
Compania de analiză a pieţei IDC a publicat la rândul ei un clasament al marilor producători de telefoane, uşor diferit de cel al Strategy Analytics.
Astfel, pe primul loc se află Samsung, cu o cotă de piaţă de 23,8%, urmată de Apple cu 12%, Xiaomi cu 5,3%, Lenovo Group cu 5,2% şi LG cu 5,1%.
Xiaomi vinde principalul său model de telefon, Mi 4, la un preţ care porneşte de la circa o treime din preţul de pornire al iPhone 6.
Fondată în 2010 ca producător de software pentru telefoane care funcţionează cu sistemul Android, Xiaomi a introdus primul smartphone în 2011. Compania chineză a anunţat în aprilie că intenţionează să intre pe pieţele din India, Brazilia, Rusia, Malaezia, Indonezia, Thailanda, Vietnam, Turcia, Mexic şi Filipine.